Stres Egzersizleri

'Sağlık Rehberi' forumunda EyLüL tarafından 20 Kasım 2011 tarihinde açılan konu


  1. Stres Egzersizleri Neler
    Stres Egzersizleri Örnekleri
    Stresten Korunma Teknikleri ve Gevşeme Egzersizleri

    Stres Egzersizleri


    1 - ZİHİN ODAKLANMASI

    Zihninizi boşaltarak start alın
    Koltuğa, sırtınızı dik tutarak oturun. Şimdi, kollarınızı göğüs hizasında yanlara açın ve dirseklerinizden yukarı doğru bükün. Önce, baş parmaklarınızla işaret parmağınızı, ardından orta parmağınızı, yüzük parmağınızı ve son olarak da serçe parmağınızı birleştirin. Bu işlemi uygularken, her seferinde yavaş yavaş 5'e kadar sayın. Kollarınızı aşağı indirin. Şimdi sıra ayaklarda: Zemine yüzüstü uzanın. Önce baş parmaklarınızı, ardından ikinci, üçüncü ve en son küçük parmaklarınızı zemine doğru bastırın. Her seferinde 5'e kadar yavaşça sayın.

    Egzersizleri uygularken gözlerinizi kaparsanız daha iyi bir sonuç alabilirsiniz.


    2- BEDEN ODAKLANMASI
    • Stres ve kötü düşüncelerden kurtulun
    • Ayak parmaklarınızın üzerinde durun. Kollarınızı yukarı doğru kaldırın, tüm vücudunuzu iyice gerin. Şimdi topuklarınızı zemine indirin, ellerinizi yukarıdan aşağıya doğru daire çizerek sarkıtın. Bu sırada dizlerinizi de bükün. Şimdi vücudunuzun üst bölgesini öne doğru eğin ve kollarınızla birlikte aşağı doğru sallandırın. Bu egzersizi uygularken derin nefes almaya özen gösterin. Ardından vücudunuzun üst bölgesini omuriliğinizi yuvarlayarak doğrultun ve tüm egzersizi baştan itibaren yeniden uygulayın. Egzersizi üç kez tekrar edin.

    Egzersizi, (özellikle belinizi doğrulturken) kan dolaşımınızın zarar görmemesi için çok yavaş uygulayın.


    3- NEFES ODAKLANMASI

    • Sinirlerinize hakim olun
    • Bacaklarınızı hafifçe açarak ayakta durun. Kollarınız aşağı doğru sarkmış olmalı. Kollarınızı yukarı kaldırıp, başınızın üzerinde birbirine kavuştururken, akciğeriniz doluncaya kadar burnunuzdan derin nefes alın. Ellerinizi başınızın üzerinde çarpraz şekilde birbirine kavuşturur kavuşturmaz, ciğerinizde hava kalmayıncaya dek ağzınızdan nefes verin. Kollarınızı yeniden yavaşça yanlara, daha sonra da yere doğru indirin. Egzersizi beş kez tekrarlayın.

    Nefes alıp vermeyekonsantre olun. Ciğerlerinizi oksijenle doldurduğunuzda sakinleşeceksiniz.

    4- GERİLİM ODAKLANMASI

    • Ensedeki gerginliğe çözüm
    • Diz çökün. Vücudunuzun üst bölgesini, yüzünüz zemine değinceye dek öne eğin. Sağ kolunuzu ileri doğru uzatın. Sol elinizi ensenize yerleştirin. Şimdi sırtınızı gevşetin, başınızı da öne doğru gerin. Bu pozisyonda 20 saniye bekleyin. Aynı egzersizi diğer bölgenizle de uygulayın.
    • Boynunuzu dikkatli bir şekilde gerin.

    5- DENGE ODAKLANMASI
    • Vücut ve ruh ahengi
    • Sağ bacağınızı yana doğru kaldırın. Üzerinde durduğunuz diğer ayağınızı hafifçe bükün, sağ ayağınızın parmak uçlarını gerin. Sağ elinizin tersini sol yanağınızın üzerine dayayın. Dengeyi sağlamak için sol kolunuzu yana doğru uzatın. Vücudunuzun üst kısmını, sendelemeden, hafifçe sola doğru eğin. Egzersizi her bölgeniz için üç kez tekrarlayın.

    Leğen kemiğiniz öne doğru bakmalı.

    6- SALINIM ODAKLANMASI

    • Sırt ağrılarınızı dindirin
    • Zemine sırtüstü uzanın, bacaklarınızı da birbirine kavuşturduktan sonra yukarı kaldırın. Ellerinizi üst üste koyarak, sağ bacağınızın baldır kemiğine yerleştirin. Başınızı yukarı kaldırıp bacaklarınıza doğru uzatın. Dikkatli bir şekilde öne ve arkaya doğru sallanın.