Sporun sağlığımıza faydası nedir?

Konusu 'Soru Cevap' forumundadır ve Misafir tarafından 9 Ağustos 2011 başlatılmıştır.

  1. Misafir Ziyaretçi

    sporun sağlığımıza faydaları ,
    sporun sağlığımıza faydaları maddeler halinde
    sporun sağlığa faydası

  2. EyLüL Üye

    Cevap: Sporun sağlığımıza faydası nedir?

    Spor Nedir?

    Evrensel kültürün bir parçası, dünyada dili, ırkı, dini farklı insanları birleştiren önemli bir vasıtadır. Dünya barışına katkı sağlayan bir etkinliktir diyebileceğimiz gibi çağımız sporunu, fiziksel faydalarının yanı sıra insanların ruhsal sağlığını da olumlu etkilemek, sosyal ve moral kazançlar sağlamak amacı ile yapılan hareketler topluluğu olarak da tanımlayabiliriz.
    Spor yaparak stresle mücadele etmek mümkündür. Sporun iki yönden yararı vardır; hem vücutta
    fizyolojik değişikliklere neden olur, hem de psikolojik açıdan destek verir.

    Sporun Sağlığımıza Faydaları Maddeler Halinde

    Spor yaptıkça, akciğerlerdeki esneklik artar

    Düzenli spor yapan kişilerin dinlenme halindeki kalp atım hızı, spor yapmayan kişilere oranla daha
    düşüktür.

    Yorucu ve stresli bir iş gününün sonunda spor yapmak, gün boyunca stresin yarattığı etkilerden
    arınmamıza yardımcı olur.

    Uykusuzluktan kurtulmamızı sağlar

    Ruhsal açıdan bizi çok rahatlatır

    Futbol gibi bir takım sporu yapılıyorsa, kişi hem sosyal iletişim kurar, hem de ortak bir hedef
    için takımıyla birlikte mücadele verir.

    Sporun Sağlığa Faydası Nedir?

    Düzenli spor yapan kişi, stres altındayken, kalp atışları spor yapmayan kişilerden daha düşük
    düzeyde kalır ve yavaş yavaş yükselir. Halbuki, vücudu hareketsizliğe alışmış bir kişinin kalp
    atışları aniden fırlayabilir.
    Birdenbire başlayan bir kavgada veya sinir bozucu bir haber aldığımızda, daha önceden sözü edilen
    adrenalin hormonları, bol miktarda serbest bırakılır. Bunun sonucunda, dinlenme halindeki kalp atım
    hızı yükselir. Kondisyonlu bir vücutta, adrenalin hormonlarının serbest bırakılma oranlarını denetim
    altına almak, dolayısıyla kalp temposunun iniş-çıkışlarının aşırıya kaçmamasını sağlamak
    kolaylaşır.
    Kalp atışlarının düşük kalabilmesinin önemi, özellikle bir şok anında fark edilebilir. Düşük kalp
    atışları, aniden çok yükselebilecek olan kalp atışları yüzünden gerçekleşebilecek bir kalp krizine
    karşı bir önlemdir.Ayrıca, kişi stres altındayken kalp atışları düşükse daha sakin kalabilir ve
    duygularını daha rahat kontrol altına alabilir.
    * Spor yaparken endorfin hormonları üretilir
    Genellikle, yapmakta olduğumuz sporu en az 30 dakika devam ettirdikten sonra, endorfin hormonları
    salgılanır. Endorfinin vücuttaki işlevi morfine benzetilmektedir. Hem doğal bir ağrı kesici, hem de
    yatıştırıcı niteliği vardır.
  3. Sitem Üye

    Cevap: Sporun sağlığımıza faydası nedir?

    sporun sağlığımıza faydaları ,

    Spor yaparak stresle mücadele etmek mümkündür.
    Sporun iki yönden yararı vardır; hem vücutta
    fizyolojik değişikliklere neden olur, hem de psikolojik açıdan destek verir.

    Sporun fizyolojik yararları

    * Spor yaptıkça, akciğerlerdeki esneklik artar
    Esnek bir akciğer, her nefes alışımızda daha çok oksijen almamızı kolaylaştırır. Böylece, hücrelere
    daha çok oksijen ulaşabilir. Özellikle stresli durumlarda artan oksijen ihtiyacımızı karşılamak
    açısından, akciğerin, sistemimize destek verme kapasitesinin artması önemli ölçüde yardımcı
    olabilir.

    * Düzenli spor yapan kişilerin dinlenme halindeki kalp atım hızı, spor yapmayan kişilere oranla daha
    düşüktür.


    Düzenli spor yapan kişi, stres altındayken, kalp atışları spor yapmayan kişilerden daha düşük
    düzeyde kalır ve yavaş yavaş yükselir. Halbuki, vücudu hareketsizliğe alışmış bir kişinin kalp
    atışları aniden fırlayabilir.
    Birdenbire başlayan bir kavgada veya sinir bozucu bir haber aldığımızda, daha önceden sözü edilen
    adrenalin hormonları, bol miktarda serbest bırakılır. Bunun sonucunda, dinlenme halindeki kalp atım
    hızı yükselir. Kondisyonlu bir vücutta, adrenalin hormonlarının serbest bırakılma oranlarını denetim
    altına almak, dolayısıyla kalp temposunun iniş-çıkışlarının aşırıya kaçmamasını sağlamak
    kolaylaşır.
    Kalp atışlarının düşük kalabilmesinin önemi, özellikle bir şok anında fark edilebilir. Düşük kalp
    atışları, aniden çok yükselebilecek olan kalp atışları yüzünden gerçekleşebilecek bir kalp krizine
    karşı bir önlemdir.Ayrıca, kişi stres altındayken kalp atışları düşükse daha sakin kalabilir ve
    duygularını daha rahat kontrol altına alabilir.

    * Spor yaparken endorfin hormonları üretilir
    Genellikle, yapmakta olduğumuz sporu en az 30 dakika devam ettirdikten sonra, endorfin hormonları
    salgılanır. Endorfinin vücuttaki işlevi morfine benzetilmektedir. Hem doğal bir ağrı kesici, hem de
    yatıştırıcı niteliği vardır.

    * Yorucu ve stresli bir iş gününün sonunda spor yapmak, gün boyunca stresin yarattığı etkilerden
    arınmamıza yardımcı olur.

    Stresli bir günü sonunda, vücutta büyük bir olasılıkla adrenalin hormonları birikecektir. Vücutta bu
    hormonlardan gereğinden fazla olduğu sürece rahat etmemiz ve sakin olmamız oldukça zordur.
    Yapılan araştırmalar, spor sonucunda hızlanmakta olan metabolizmanın, adrenalin hormonlarından daha
    çabuk kurtulmamızı sağladığını göstermektedir. Ayrıca, kişinin iş yerindeyken sinirlenmesine,
    üzülmesine yada endişe etmesine neden olan olayları aklından çıkarmasına yardımcı olabilir. Böylece,
    akşam yemeğinde de surat asmamış oluruz!
    Yarım saat spor yaptıktan sonra, vücudumuzda serbest bırakılmaya başlanan endorfin hormonları, daha
    önceden söz ettiğimiz gibi, bizi yatıştırır ve rahatlatır. Sağlık açısından bu, sinirlerimizi
    yatıştırmak için alabileceğimiz ilaçlardan çok daha mantıklı bir çözümdür.
    Sporun, ilaçlardaki gibi sağlığımıza dokunabilecek hiçbir yan etkisi olmaması bir yana, artık
    hepimizin bildiği birçok yararı da vardır. Başka bir deyişle, hem ilaçlara olan bağımlılığımızın
    azalması, hem de vaktimizi iyi değerlendirmenin verebileceği haz duygusu, günün sonunda spora
    başvurmamız için yeterli nedenlerdir.

    Sporun psikolojik yararları

    *Kronik psikolojik stresin birikmesini önler
    Bu tür stres hem tansiyon, hem de kalp rahatsızlıklarını artırabilecek risk faktörüdür.(55)

    *Uykusuzluktan kurtulmamızı sağlar
    Uykusuzluk çekmek, stresin neden olabileceği tipik sonuçlardan birisidir. Uykusuz kaldıkça, stresle
    baş edebilmemiz de zorlaşır. Düzenli spor yapmak, geceleri daha rahat uyumamızı sağlayarak uyku
    alışkanlığımızı normal akışına sokabilir.Uykumuzu almak, stresli durumlara karşı dayanıklı olmamıza
    yardımcı olur.

    *Ruhsal açıdan bizi çok rahatlatır
    İnsan spor yaparken problemlerini, dertlerini ve sıkıntılarını unutup, kısa bir süre için de olsa,
    yaptığı etkinliğe konsantre olur.Ayrıcai yararlı bir uğraş olduğu için, kişi kendisiyle gurur
    duymaya başlar. Sıkıntı, yerini başarı duygusuna bırakır. Spor yapmak özellikle, güvensizlikten veya
    boşluktan kaynaklanan stres ve bunalımdan kurtulmaya yardımcı olur.

    *Futbol gibi bir takım sporu yapılıyorsa, kişi hem sosyal iletişim kurar, hem de ortak bir hedef
    için takımıyla birlikte mücadele verir.

    Diğer takımı yenmek olan bu hedef gerçekleşirse, büyük bir heyecan, mutluluk, gurur ve başarının
    getirdiği duygular yaşanır. Şayet yenilgi ile sonuçlanacak olursa, bir sonraki maça kadar ortak bir
    hedef uğruna çalışmaya devam edilecektir. Kişi, tek başına yapılan sporlarda da kendine buna benzer
    hedefler koyabilir.
  4. ZORBEY Üye

    Cevap: Sporun sağlığımıza faydası nedir?

    -Sportif aktivite eklemlerin doğal genişlik derecesinin korunmasına ve gelişmesine olanak sağlar, ankiloza (eklemlerin katılaşması) karşı mücadele eder.

    -beslenmeyi ve kıkırdakların devinme yeteneklerini kolaylaştırarak eklemlerin en iyi şekilde korunmasını ve bakımını sağlar,

    -kemik düzeyinde; kalsiyum tutulmasını kolaylaştırır, yaşlı insanlarda sıklıkla görülen osteoporose hastalığına karşı mükemmel bir korunma aracıdır.

    -kas tonusunun iyileşmesi sayesinde; sportif aktivite kalça, dizler ve özellikle omurga düzeyindeki ağrıların önüne geçilmesine olanak sağlar,

    -bel ağrılarına karşı en iyi ilaçtır fakat, şayet omurganızın durumuna salık verilmeyen sporları ya da kötü jimnastik hareketleri yaparsanız, zararlı da olabilir,

    -kalbin çalışma sistemini düzenler, efektif ve ekonomik çalıştırır,

    -periferik damar direnci azalacağından kalp üzerindeki yük kalkar,

    -hipertansiyon düzelir,

    -dolaşım hızlanır, bundan dolayı metabolik artıkların atılımı kalaylaşır,

    -pulmoner oksijenasyon yeteneği artar

    -kendine güveni uyandırır, hırsı artırır,

    -heyecanı ve stresi azaltır,

    -bedenin bilincine varılır, seksüel yaşamın düzenine katkı sağlar,

    -beynin daha iyi oksijenlenmesi sayesinde, zekasal etkinliği yükseltir,

    -gurup düşüncesi, bireyler arasında ilişkiler, karşılıklı olarak saygı kavramı gelişir,

    -zevk alma duyusu gelişir; bu beyinden salgılanan hormonlar ile olur; endorfinler; aile ve mesleki kaygılardan kurtulmaya olanak sağlar.


Benzer konu başlıkları: Sporun sağlığımıza
Forum Başlık Tarih
Soru Çözüm sporun sağlığımıza faydalarını anlatan atasözler 9 Mayıs 2013
Kısaca sporun sağlığımıza olumlu etkileri nelerdir 19 Aralık 2010
Kısaca sporun sağlığımıza faydaları yararları 19 Aralık 2010
Atasözleri ve Anlamları Sporun sağlığa faydalarını anlatan atasözleri ve deyimler 28 Mayıs 2014
Hastalıklar Bel ağrısında sporun yeri nedir ? 1 Aralık 2013