Spor Ve Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları

Konusu 'Spor Dünyası' forumundadır ve EyLüL tarafından 24 Haziran 2011 başlatılmıştır.

  1. EyLüL Üye

    Spor Ve Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları


    Spor Ve Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Nelerdir?

    Spor ve Zararlı Alışkanlıklardan Korunma

    Zararlı Alışkanlıklar ve Spor
    Alışkanlıklarınıza dikkat edin, kaderinize dönüşür...

    Uyuşturucu Madde Ne Demektir?

    Yunanca uyku anlamında ki "narke"den gelen ve İngilizce'ye "narkotik" olarak geçen uyuşturucu sözcüğü, uyuşturma özelliği olan, uyuşturan, duymaz hale getiren demektir.
    Uyuşturucu maddeler; merkezi sinir sistemini etkileyerek kullanan kişinin ruhsal ve fiziksel dengesini bozar!
    Bu kişide fiziksel ve ruhsal bağımlılığa yol açar.
    Kişisel ve toplumsal yönden ekonomik ve sosyal çöküntü oluşturan maddelerdir.

    Uyuşturucunun Zararları!

    Fiziksel Etkileri
    Beyin ve Merkezi Sinir sisteminde :
    Aklı ve iradeyi işlemez hale getirir.
    Kişiyi dengeden, normal yaşam ve davranışlardan uzaklaştırırlar.
    Beyin ve akıl sağlığının en büyük düşmanı uyuşturuculardır.

    Sindirim Sisteminde:
    Bulantı, kusma, karın ağrıları, kabızlık, ishal, mide ve bağırsak spazmları, kanama ve yaraları, gastrit, ülser vs.

    Karaciğer ve Böbreklerde:
    Bu zehirlerin organizmadan atılmasında en ağır görev bu organlara düşmektedir.
    Karaciğer ve böbreklerde büyük arıza ve tıkanmalara, karaciğerde yetersizlik, yağlanma ,sertleşme

    Gözlerde:
    Işık ve mesafede uyumsuzluk, şaşılık gece körlüğü, göz bebeği büyümesi, küçülmesi, göz adele felci…

    Solunum Sisteminde:
    Nefes darlığı, öksürük, boğulma hissi, bu yolla kalp sıkışmaları, solunum felçleri ve ölümler bilinen olaylardır.

    Kan organlarında:
    Kan ,insan hayatının en önemli organı olup, uyuşturuculardan büyük zararlar görür.

    Kansızlık ,kan zehirlenmeleri, kan hücrelerinde şekil ve miktar değişiklikleri, kanın korkulu arızası olan pıhtılaşma ve kangrenler başlıca arızalardır.
    Sosyal ve Maddi Etkenleri
    İnsanın çevresi ile uyum içinde olması, akıl ve zihin sağlığı ile mümkündür.
    Aileden, toplumdan ve çevresinden kopararak, yalnızlığa, bunalıma ve hemen ardından da sorumsuz, hipisel (hayvani) bir hayata mahkum eder. Bağımlıyı yaşayan bir ölü haline getirir.
    Bu sebeple, uyuşturucuların, bağımlıya, aile hayatına, doğacak çocuklara, iş hayatına, aile ve ülke ekonomisine, ferdi ne toplumsal ahlaka (namus ,iffet, şeref, haysiyet v.s.) verdiği zararlar ifadelere sığdırılamaz.

    İntiharların, cinayetlerin, her türlü fuhşiyat, gasp ve anarşinin temelinde uyuşturucu vardır.

    Sigara
    Sigara da gerçekleri görme zamanı...

    Cebe de, cana da kıyıyor !
    Sigara İle İlgili Türkiye Gerçekleri!
    Sigara İçicisi 23 Milyon
    2005 Yılında Yıllık Tüketim 5.5 Milyar Paket
    Harcanan Para 12 Milyar YTL
    2005 Yılı 115.000 Kişi Öldü
    Her 5 Dakikada Bir Vatandaşımız Ölüyor
    İnanılmaz Ama Gerçekler!
    Davit Mc Lean’ın 1995’te akciğer kanserinden öldü!
    Wayne Mc Laren’in 1992 yılında 51 yaşında iken akciğer kanserinden öldü!
    Will Thornbury’in 1992 yılında 56 yaşında kanserden öldü!
    Davit Millar Jr.’ın 1987 yılında yakalandığı anfizem hastalığından öldü!
    Sigaranın dumanında gaz halinde bulunan CO (karbon monoksit) hücrelerin kandaki oksijeni kullanmasını engelleyerek, tüm organların çalışmasına zarar verir.


    Sigaradan Dolayı Oluşan Hastalıklar
    Akciğer Kanseri
    Damar Sertliği
    Kalp Krizi
    Burger Hastalığı

    Sigara içicisi olsanız dahi, bırakmak için bir an önce başlayın ve çevrenizdekilere bunları anlatın. Toplumsal görev edinin, Küçücük yavrularımızın, halkımızın hayatlarını birlikte kurtaralım!
    Sigaradan Dolayı Hasta Olduğunuzda maddi giderleriniz artacak ve işinizden ayrılmak zorunda kalacaksınız!
    Eskisi gibi her şey yiyemeyecek, koşamayacak, eğlenemeyeceksiniz ve belki de konuşamayacaksınız.
    Yatalak bir hasta olduğunuzda mutlaka bir başkasının bakımına ihtiyaç duyacaksınız. Birileri sizin bakımınızı sağlamak için zamanını harcayacak. Bile bile o kişiyi bu duruma düşürmekten rahatsızlık duymayacak mısınız?
    Günleriniz bir yatakta veya hastane köşelerinde geçecek.
    Yaşamınızı soluk darlığı içinde oksijene bağımlı, yatağa bağlı halde tamamlamak ister misiniz ?
    Arkadaşlarınız Sizi Ölüme Götürebilir!
    Spor yapın ve çocuklarınızın spor yapmalarına fırsat tanıyın…
    Koşmak Kalbi ve Kasları Kuvvetlendirir!
    Kalp büyür ve kuvvetlenir!
    Nabzınız 75’ten 55’e düşebilir!
    Koşma sayesinde kalbiniz daha ekonomik ve daha uzun süre çalışır!
    Bir Başka Kazanç
    Yeni Kan Damarları…
    Vücudunuzda 4 kat daha fazla kan damarı oluşacaktır!
    Kaslarınıza daha fazla oksijen besim maddesi gidecektir!
    Spor, doğru ve yeterli solunum sağlar. Bu sayede kan tarafından beyne ve tüm organlara yeterli oksijen taşınır.
    Terleme vasıtasıyla vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olur.
    Spor, el-ayakların orantılı, doğru kullanılmasını sağlar.İnsana dik bir duruş temin ederek, hareketlerine esneklik ve zarafet kazandırır.
    Spor deriye ve saça kan pompalayarak sağlıklı ve genç görünmenize yardımcı olur.
    Kas ve kemik yapısının zaman içinde zayıflamasını engellemesi özelliği ve hormon üretimine katkısıyla en etkin yaşlanmayı önleyici etkendir.

    Bağışıklık Sisteminiz Güçlenecek!
    Bol oksijen bağışıklık sistemini güçlendirir!
    30. Dakikanın sonunda kandaki zararlı maddeleri öldüren hücrelerin oranı %30 artar!
    Askerleriniz daha iyi savaşacaklar!
    Koşmak Stres Giderir!
    Adrenalin damarların iç duvarlarında kertikler açar ve onları gözenekli yapar!

    Sonuç:
    Kalp Krizi, Damar Sertliği ve Felç
    Spor Kaliteli Bir Eğitim Aracıdır!
    Pefunday
    Gençlerin, sokaklarda başıboş kalmaları halinde nasıl kötü alışkanlıklara açık bir hale geldikleri ve tembelleştikleri bilinmelidir.
    Kendilerini yaşıtları ile kıyaslarlar.
    Başarı için içten gelen bir heves duyarlar.
    Başarı için titiz, sabırlı, özverili ve özverili bir şekilde çalışırlar
    Düzenli yaşam ve beslenme alışkanlığı kazanırlar…
    İçlerindeki yaşadıkları topluma kolay uyum sağlarlar.
    Kurallara uymayı, karşılıklı yardımlaşmayı, ve ekip ruhunu benimserler.
    Çocuklarının Spor Yapması Ailelerinin de Bazı Kötü Alışkanlıklardan Uzak Kalmasını sağlar.

    DEĞİŞİK SPOR BRANŞLARINA ÖZGÜ ÇALIŞMALARA KATILIM İÇİN ÖNERİLEN BAŞLANGIÇ YAŞI
    Atletizm - 11 yaş
    Basketbol -10 yaş
    Boks - 17 yaş
    Bisiklet - 14 yaş
    Futbol - 10 yaş
    Cimnastik - 9 yaş
    Kayak - 11 yaş
    Yüzme - 10 yaş
    Tenis - 10 yaş
    Voleybol - 11 yaş
    Halter - 14 yaş
    Güreş - 12 yaş

    AİLELER İÇİN ÖNERİLER
    Çocuğunuz kazansa da, kaybetse de onu sevdiğinizi bildiğinden emin olun.
    Çocuğunuzun fiziksel yetenekleri konusunda gerçekçi olun.
    Çocuğunuzun kendisine gerçekçi hedefler belirlemesine yardımcı olun.
    Hedefin kazanmak değil fiziksel kapasite ve yetenekleri geliştirmek olduğunu vurgulayın ve gelişmiş yetenekleri güçlendirin.
    Geçmişteki sportif başarılarınızı çocuğa anımsatmayın.
    Antrenman ve yarışmalarda çocuğunuza güvenilir, riski azaltılmış bir ortam sağlayın (uygun antrenman yöntemi ve malzeme).
    Oyun ve yarışmalarda duygularınızı kontrol edin diğer oyuncu, antrenör ve görevlilere bağırmayın.
    Takımın diğer üyeleri ve çocuğunuz için amigoluk yapın.
    Çocuğunuzun antrenörüne saygı duyun ve gösterin. Onunla iletişim halinde olun. Eğer uygulamaları ile ilgili katılmadığınız oktalar varsa çocukla değil direk antrenörle bunu paylaşın.
    Spordan zevk alın, kendi hedeflerinizi belirleyin ve çocuğunuza pozitif bir model olun.