Spider-Man: Web of Shadows

'Oyun Bölümü' forumunda cCasT tarafından 4 Temmuz 2010 tarihinde açılan konu


  1. Spider-Man, son yıllarda büyük çıkışa geçen ve bu çıkış ivmesini sürdüren bir seri. Birçoğumuz bu seriye çizgi romanlardan, filmlerden veya video oyunlardan biri veya daha fazlasıyla ortak olduk. Bugüne kadar piyasaya sürülen Spider-Man oyunlarının neredeyse hiçbiri de vasat diyebileceğimiz seviyede olmadı. Bu da Spider-Man oyunlarının sürekli olarak piyasada kalmasını ve sürekli olarak yeni oyunların piyasaya çıkmasını sürekli kıldı.

    Spider-Man oyunlarına gelince, ilk olarak Spider-Man 3 ile gündeme gelen ve Spider-Man serisinin en çok sevilen özelliği, oyunun geçtiği mekanlarda istediğiniz gibi özgürce gezebilme imkanı oldu. Devasa şehirlerin birebir sanal kopyalarında özgürce ağ sallamak ve Spider-Mani kontrol edebilmek, Spider-Man serisiyle alakası olmayanları bile heyecanlandırmaya yetti. Yapımcılar da bu özelliğin sevildiğini anlamış olacaklar ki, Spider-Man 3ten sonraki oyunlarda olduğu gibi, Spider-Man: Web of Shadows (SM: WoS) da bu tür bir özelliğe bünyesinde barındırıyor. Son yıllarda çıkan oyunlarda, oynanıştaki özgürlüğün oyunlara olumlu anlamda etki etmesinin sonucu olan bu özellik sayesinde oynanabilirlik de artıyor. İster görevlerinizi yerine getirip şehri kurtarabilirken, isterseniz de Manhattan şehrini özgürce gezebiliyorsunuz.
    “Şehri kurtarmak deyip de SM: WoSun hikayesinden bahsetmeden olmaz. Oyun, New York şehrinin beş ana bölgesinden biri olan New Yorkun ticari ve finansal merkezi olan Manhattanda geçiyor. Manhattan kenti WoSa aktarılmış, yani oyun gerçek bir şehrin sanal kopyasında geçiyor, bu da gerçekçiliği oldukça artırmış. (Gerçi örümcek adamın olması ve uzaydan gelmiş yaratıkların şehre saldırması ne kadar gerçekçi olabilir...) “Symbiot adı verilen uzaydan gelen bu yaratıklar Manhattan kentini ele geçiriyor. Spider-Mane düşen görev ise, tabii ki her zaman olduğu gibi şehri kurtarmak. Görevler esnasında, diğer Marvel karakteriyle de karşılaşıyorsunuz ve diğer Marvel karakterleri, bazı görevlerde size yardım ediyor. Aynı zamanda, şehirde gezerken aynı karakterle, onlar iş üstünde kahramanlık yaparken de karşılaşabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra, size de iyi taraf - kötü taraf seçeneği sunulmuş. İsterseniz klasik Spider-Man olarak kahramanlığa devam edebilir, isterseniz de karalara bürünüp karanlık tarafa hizmet etme imkanınız var.

    Alma örümceğin ahını, dolanırsın ağına!

    SM: WoS oynanış sistemi açısından oldukça rahat; PSPde hiç zorlanmıyorsunuz. Oyuna alışmak da keza öyle ve alıştıktan sonra oyunun kontrollerine tamamıyla hakim oluyorsunuz. Grafiklere gelince, Spider-Man: Web of Shadowsun grafikleri PSP için ortalamanın üzerinde. Ancak Web of Shadowsun diğer konsol versiyonları göz önüne alındığında ve PSPnin kapasitesi düşünüldüğünde oluşan beklentileri karşılamayacak kadar düşük sonuçlarla karşılaşıyoruz. Bunun sebebi ise oyunun yapımcılarının platforma göre değişiklik gösteriyor olması. Web of Shadowsun PSP ve PS2 versiyonun Amaze Entertainment tarafından yapılmışken, oyunun yeni nesil konsollar için çıkan versiyonları Treyarch ve Shaba Games ortaklığıyla yapılmış. Oyunun akışında herhangi bir değişiklik olmazken PSP ve PS2 için bazı özel karakterlerin oyunda bulunması bu sonucun doğurduğu bir diğer fark.

    SM: WoS, oynanabilirliği yüksek olan, başarılı bir aksiyon oyunu olmuş. Spider-Man serisi ile alakanız olmasa bile, WoS ile işe başlamanızda sakınca yok. Fakat Spider-Man serisi ile haşır neşirseniz, Web of Shadowsu aldığınıza kesinlikle pişman olmayacaksınız demektir.

    [​IMG]
     



  2. Cevap: Spider-Man: Web of Shadows

    Bu oyun gibi görsel efektli bir oyun tanımıyorum Spider-Man serisinin en güzel oyunu bence (: