Şişmanlatan Hatalar Nelerdir?

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 15 Eylül 2011 tarihinde açılan konu


  1. Hangi hatalar şişmanlatır?
    Şişmanlatıcı davranışlar nelerdir?
    Şişmanlatan Hatalar neler?


    [​IMG]

    İşte şişmanlatan hatalar

    Sürekli formda kalmak ve kilonuzun artmasını engellemek için aşağıdaki uyarılara kulak verin. Bunlara dikkat etmezseniz, hızla kilo alabilirsiniz: Su içmemek veya az içmek, akşam eve geldikten sonra yemek zamanına kadar atıştırmak ve sonra tekrar yemek yemek. Yemekleri hızlı yemek, büyük lokmalar almak, az çiğnemek, yemekte çatalı kaşığı elinden hiç bırakmamak. Öğün atlamak, öğlen aralarında sürekli bir şeyler atıştırmak. Yemek yerken konuşmak, TV seyretmek, gazete okumak gibi başka aktivitelerle uğraşmak. Stresli durumlarda aşırı yemek. Ziyaret ve davetlere sık sık katılmak ve ikramları reddetmemek. Akşam yemeğinden sonra yatıncaya kadar sürekli yemek. Güne geç başlamak, 8 saatten fazla uyumak. Kalorisi yüksek, sevilen yiyecekleri göz önünde bulundurmak

    İşte şişmanlamanıza sebep olabilecek hatalar.

    Sizi Hızla Şişmanlatan Hatalarınızı Öğrenin! Kilo vermek için beslenmenizi ve egzersiz planınızı gözden geçirmenize gerek yok. Bırakacağınız basit alışkanlıklarla kolayca kilo verebilirsiniz.

    Fitbie isimli internet sitesinde yer alan haberde, son zamanlarda yapılan araştırmaya göre bir insan her gün kilosunu etkileyen 200 karar veriyor. Bu kararlardan çoğu “Maraton koşucusu olmalı mıyım?” gibi çok büyük seçenekler değil. Daha uzun süre yürüsem daha mı iyi olur?” gibi küçük kararlardır.

    İşte kilo almanıza neden olan ve bırakmanız gereken 7 alışkanlık;

    Servis tabağınızı masaya bırakmak: Cornell Üniversitesi’nde görevli araştırmacılar, yemeklerini mutfaktaki ocaktan ya da tezgahtan alanların servis tabakları yemek masasında duran kişilerden daha az yediklerini belirlediler. Bilim adamları, yiyecek ile aramızda uzaklık olunca, daha fazlası için gerçekten aç olup olmadığımızı düşündüğümüzü söylediler.

    Çok az ya da çok fazla uyumak: Uyku düzeni tüm kilo verme programları için hayati öneme sahiptir. Wake Forest Üniversitesi’nde görevli araştırmacılar, katılımcıları 5 yıl izledikten sonra 40 yaşın altındaki grupta her gece 5 saat ve daha az uyuyanların 6-7 saat uyuyan gruba göre 2,5 kat daha fazla göbek yağına sahip olduklarını belirlediler. 8 saat ve daha uzun süre uyuyanların ise 6-7 saat uyuyan gruba göre daha az göbek yağına kasına sahip olduklarını açıkladılar. Ancak 8 saatten fazla uyuyanların ise daha az aktif oldukları kaydedildi.

    Televizyon izlerken bir şey yapmamak: Çok fazla televizyon izlemek kilo aldırıyor. Fakat, televizyon izlerken başka bir şey de yaparsanız kilo almazsınız. Örneğin, bulaşık yıkamak veya ütü yapmak gibi. Bulaşık yıkarken yarım saatte 70 kalori yakıyorsunuz. Vermont Üniversitesi’nde görevli araştırmacılar, aşırı kilolu katılımcıların televizyon izleme süresini yarı yarıya azalttıklarında fazladan 119 kalori yaktıklarını belirlediler.

    Gazlı içecek içmek: Araştırmacılar, bir kişinin obezite riskini gazlı içecek tüketimini ölçerek hesaplanabileceğini söylüyorlar. Yarım kutu gazlı içecek aşırı kilolu ya da obez olma riskini yüzde 26, bir kutu yüzde 30,4, 1-2 kutu yüzde 32,8 ve 2 kutudan fazlası ise riski yüzde 47,2 oranında artırıyor.

    Büyük lokmalar almak: Alman araştırmacılar geçtiğimiz günlerde büyük lokmaların ve hızlı çiğnemenin aşırı kiloya yol açtığını belirlediler. 3 saniyede daha büyük lokmalar yiyenlerin 9 saniyede daha küçük lokmalar yiyenlere oranla yüzde 52 daha fazla yemek tükettiklerini belirlediler.

    Yeterince yağ tüketmemek: Alabama Üniversitesi’nde görevli araştırmacılar, çok az yağ ile birkaç yüz kalori karbonhidrat değiştirmenin kilo vermeye yardım ettiğini ve kan şekeri seviyesini düşürdüğünü açıkladılar.

    En iyi rehberliğe sahip olamamak: Kanadalı araştırmacılar, kilo verme tavsiyeleri içeren maillere kaydolmanın kilo vermeye yardımcı olduğunu açıkladılar. Araştırmacılar, binden fazla çalışan yetişkine diyet ve egzersiz önerileri içeren e-postalar gönderdiklerinde, bu kişilerin fiziksel aktivitelenrini daha iyi geliştirdiklerini ve daha akıllıca beslendiklerini gördüler.