sindirime iyi gelen bitkiler

'Ders çalışıyorum' forumunda Sibel tarafından 10 Ekim 2010 tarihinde açılan konu


  1. Sindirim İçin Bitki Çayları

    Mide Bulantısı: Mide bulantısı için, uzmanların en çok önerdiği çaylar arasında papatya çayı, nane çayı ve zencefil çayı bulunuyor. Bunlar arasında papatya çayı aynı zamanda sinirleri yatıştırıyor ve uykuya geçişi kolaylaştırıyor. Nane çayı ise mide bulantısını hafifletirken “mentol” içeriğiyle mide kramplarını azaltıyor. Zencefil çayı ise mide bulantısı için en etkili çözümlerden biri olarak öne çıkıyor.

    Kabızlık: Bazı insanlar günde 2-3 kez tuvalete çıkarken bazıları için haftada 2-3 kez tuvalete çıkmak bile bir başarı sayılabilir. Bunun nedeni kalıtımsal bağırsak sorunları, beslenme şekli, hareketsizlik olabilir. Kabızlık için yapılabilecek en iyi şey besin lifi bakımından zengin, az yağlı gıdalar tüketmek. Aynı zamanda yeterli miktarda su içmek de kritik önem taşıyor. Rezene ve nane çayı bağırsakları yumuşatarak kabızlık döneminde tuvalete çıkmayı kolaylaştıran çaylar arasında sayılabilir.

    İshal: Geçici ishal mideyi tutan (ekmek içi, leblebi…vb) gıdalarla hafifletilebilir. İshalin en önemli tehlikesi vücudu susuz bırakmasıdır. Bundan korunmak için ılık su ve bitkisel çaylar içebilirsiniz. İshale iyi gelen bitki çayları arasında lifli yapısıyla yeşil çay ilk sırada gelmektedir. Yeşil çayın tadı hoşunuza gitmiyorsa yarı yarıya siyah çayla karıştırarak hazırlayabilirsiniz.

    Bol bol taze meyve ve sebze tüketin.

    Lif bakımından zengin yeşil yapraklı sebzeler sindirimi düzenlemek için idealdir. Aşırı besin lifi almanın ve buna ek olarak yeterince su içmemenin de kabızlığa neden olabileceğini unutmayın.

    Sadece protein ya da karbonhidrat tüketimi üzerine kurulmuş diyet listelerinden uzak durun. Sağlıklı bir sindirim sistemi için protein, karbonhidrat ve yağlar dengelenmelidir.

    Günde 8 su bardağı su için. Sindirim düzene girmesi için mutlaka yeterli miktarda su içmelisiniz. Bundan kaçış yok ancak sade su içmek hoşunuza gitmiyorsa bitki çaylarıyla aldığınız su miktarını arttırabilirsiniz.

    Probiyotikler, bağırsaklarda sindirime yardımcı olan iyi bakterilerin sayısını arttırır. Yoğurt, kefir gibi gıdalar probiyotik bakımından zengindir. Bu gıdaları özellikle antibiyotik gibi “iyi bakterilerin” sayısının azalmasına neden olan ilaçları kullandığınızda tüketmeniz önerilir.