Sınav Kaygısını Aşmanın Yolları

'Zaman Tüneli' forumunda Eylem tarafından 16 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Sınav Kaygısını Aşmanın Yolları

    [​IMG]
    Sınav kaygısı nedir kısaca tanımını yapalım sonrasında sınav kaygısını aşmanın yollarını öğrenelim.

    Sınav Kaygısı öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı olarak tanımlanır.

    Sınav kaygısıyla baş etmenin en etkili yolu sınava zamanında ve yeterince çalışmaktır. Sınavdan önce düzenli ve sistemli çalışmak kaygıyı azaltmada önemlidir. Sınavdan önce yine düzenli tekrar yapılmalıdır.Sınav kaygısının fizyolojik belirtileri olarak görülen kalp atışlarında hızlanma, hızlı nefes alıp verme, kaslarda gerginlik, üşüme, titreme veya ateş basmasını azaltmak için gevşeme egzersizleri faydalı olacaktır.

    Gerçekçi olmayan bu düşünceleri daha olumlu düşüncelerle değiştirmek kaygıyla baş etmenizi kolaylaştırır. Kendinizi başkaları ile karşılaştırmak yerine daha önce gösterdiğiniz kendi performansınız ile değerlendirin.

    Başarısız olacağım yerine
    Bu sınavda başarılı olmak için elimden geleni yapacağım
    İyi değilim, yetersizim yerine
    Kendimi biliyorum. Buraya kadar başarılı olduysam bu benim çalışkanlığımı gösterir.
    Ellerim titriyor…. Ne yapacağım ?” yerine
    Doğal olarak kaygılıyım ama bunu elimden geldiğince kontrol etmeye çalışayım” diye düşünün..

    Mutlaka sınavı başarmalıyım veya şu okulu kazanmalıyım” gibi düşüncelerin yerine ” Sınavı kazanmak istiyorum, şu üniversiteye veya bölüme girmek istiyorum” ifadeleri daha gerçekçidir.