Sıkı Bir Vücut İçin 10 Pratik Kural

'Kişisel Bakım' forumunda EyLüL tarafından 6 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Sıkı Bir Vücut İçin 10 Pratik Kural Nedir?
    Sıkı Bir Vücut İçin Pratik Kurallar
    Sıkı Bir Vücut İçin


    Hepimiz sıkı bir vücuda sahip olmayı isteriz. 10 basit ve pratik yöntemle bunu başarmak çok kolay…Yaza hazırlandığımız bugünlerde daha daha sıkı ve formda bir vücuda sahip olmak hepimizin isteği. 10 pratik kuralı günlük hayatımızda uygulayarak hafiflemiş ve enerjik bir şekilde yazı karşılayabiliriz.

    1. Vücudunuzu Şaşırtın

    Hep aynı egzersizleri rutin bir şekilde yapmayın. Farklı sporlar yaparak farklı kasları çalıştırmak, daha fazla yağ yakmanıza yardımcı olur. Önerimiz eğer her gün yürüyüş yapıyorsanız, arada bir bisiklete binmeyi deneyin.

    2. Kurallar Koyun

    Kendinize karşı katı olmak ve spor için kurallar koymak sizi daha disiplinli kılacaktır. Mesela spor yaparken yediğiniz yiyeceklere kurallar koyun. Böylece daha düzenli ve hızlı bir şekilde kilo verebilirsiniz.

    3. Zaman Değil, Kuvvet Harcayın

    Yağ kaybetmenizi sağlayan şeyin uzun süreli bir spor değil de, kuvvet harcamanızı gerektiren egzersizler olduğunu biliyor muydunuz? Bu nedenle bir dakika aralıklarla, güç kullanarak yaptığınız spor, metabolizmanızı ateşleyecek ve vücudunuzdaki fazla yağları hızlıca yakacaktır.

    4. Açık Havayı Değerlendirin

    Hazır havalar da ısınmışken spor aktivitelerinizi açık havada yapmaya özen gösterin. Çünkü vücudumuz dış ortamda ısısını kaybetmemek için daha çok çalışmak zorunda kalır. Dolayısıyla açık havada yapılan sporlar daha etkilidir.

    5. Az ve Sık Yiyin

    Spor yaparken uyguladığınız beslenme düzeninin sıklığı ve niceliği çok önemli. Önemli olan sık ve az porsiyonlarda yemek. Ayrıca, ağır bir akşam yemeği yemek yerine, sabahları zengin bir kahvaltıyı tercih etmeyi de unutmayın.

    6. Mola Vermeyi Unutmayın

    Spor yaparken arada bir mola vermek, aralıksız çalışmaktan daha etkilidir. Yapılan araştırmalara göre, yarımşar saatten iki set şeklinde bisiklete binmek bir saat aralıksız bisiklete binmekten daha fazla kalori yaktırıyor.

    7. Plan Yaparak Çalışın

    Birden fazla kas grubunu çalıştıran egzersizler, etkiyi iki katına çıkarırken, süreyi yarıya indirir. Bu nedenle spor eğitmeninizin bu şekilde hazırlayacağı program ile çalışmak daha faydalı olacaktır.

    8. Günlüğe Her şeyi Not Edin

    Kendinize bir günlük edinin ve ne yiyip ne içtiğinizi buraya not edin. Böylece hem beslenmenize takip edebilir, hem de yediklerinizin kalorileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. Üstelik bu yöntemle daha bilinçli beslenmek de mümkün olacaktır.

    9. Güne Zıplayarak Başlayın

    Sabah saatin alarmını ertelemek hemen hepimizin alışkanlığı haline gelmiştir. Bu erteleme işlemi yerine, uyanmanız gereken saatten 10 dakika daha erken uyanıp 5 dakika boyunca zıplayabilirsiniz. Evet, kulağa ve göze komik gibi gelse de, bunu yapmaya değer. Çünkü 5 dakika boyunca zıplamak hem 40 kalori yaktıracak, hem de metabolizmanızı hızlandıracaktır.

    10. Her Zaman Merdiveni Kullanın

    Spor ve egzersiz dışında bunu mutlaka uygulayın. İşten eve dönerken metroya mı bineceksiniz? Yürüyen merdiven yerine basamakları tercih edin. Apartmana girdiniz ve karşınızda asansör mü duruyor? Hayır, siz merdivenleri kullanın. Böylece pratik bir şekilde bacaklarınızı da çalıştırmış olacaksınız.