Sigarayı İçmek İsteyen Yönümüz

'Sağlık Rehberi' forumunda HazaN tarafından 25 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Sigara bırakmanın yolları
    Sigarayı bırakmak istiyorum
    Sigarayı bıraktıktan sonra hayatımda neler değişecek


    Sigarayı bırakmakda keşke başlamak kadar kolay olsa. Sigarayı bırakmaya çalışan birisi olarak yaşadıklarımdan hissettiklerimden örnekler vermek istiyorum bu illetten kurtulmak isteyenlere.

    İlkgün yaşadıklarımı anlatmam gerçekten imkansız. Ramazanın ilk gününü kendime sigarayı bırakma günü ilan ettim ve ilk sahurdan sonra birdaha sigara içmeyeceğim dedim. Ertesi gün her çalan telefonda karşımdakine ağladım. sıkıntım akşam yemekten sonra ben nasıl olurda sigara içmezdim.

    Akşam içmedim ama içimde yaramaz bir çocuk vardı ve yalnız kalacağım bir yer bulup kimseye göstermeden bir sigara yakma arzusu içindeydi bu çocuk. Sigarayla savaştığım yetmiyordu birde kendimle savaşıyordum.

    sigarayı sevdiğimi ondan vazgeçmek istemediğimi söylüyordum sürekli kendime ama yapmam gerekenin bu olmadığınıda biliyordum.

    Sigarayı bırakmak; en az sigarayı bırakmak için gösterilen çaba kadar sabır ve kararlılık ister. Bu sayede sigarayı bıraktıktan sonra yeniden başlamamak için gerekenleri yerine getirmiş olursunuz.

    Sigarayı bıraktıktan sonra cilt yapınızda ve yüzünüzde meydana gelen o kararmaların azalması, daha beyazlaşmış ve yıpranmamış bir cilt görünümüne geçmesi de inanın sigarayı bıraktıktan sonra en çok hoşunuza giden etkilerden birisi olacaktır.
    Siz de sigaraya karşı savaşta saflarda yerinizi almak istiyorsanız ve sigarayı bırakmayı başarabildiyseniz işte bundan sonra dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken altın kurallar :

    * Sigarayı neden bıraktığınızı, kendinize hatırlatın.
    * Sigara içme isteğiniz çok yoğun ise, daha önce anlatılan yöntemlere başvurun. (Derin nefes almak, su içmek, egzersiz yapmak gibi).
    * İçmemeyi başardığınızda, kendinizi ödüllendirin.
    Bunlara rağmen, kendinizi engelleyemediniz ve sigarayı içtiniz. Bu durumda ne yapmak gerekir ?
    * Hayal kırıklığına kapılmayın
    * Kendinizi aşırı suçlamayın
    * Başaramadığınızı düşünerek mücadeleden vazgeçmeyin
    * Bu durumun nikotin bağımlılığından kaynaklandığını hatırlatın
    * İçmemeyi sürdürün.