Sigarayı Bıraktıktan Sonraki Dönem

'Sağlık Rehberi' forumunda Blue tarafından 27 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Sigarayı Bıraktıktan Sonraki Dönem

    İlk günü başarıyla tamamladığınızda kendinizi ödüllendirin. Bırakma gününün başından itibaren zaman zaman sigara içme isteği hissettiğinizde aşağıdaki tekniklerden yararlanabilirsiniz:

    NİKOTİN AÇLIĞI BELİRTİLERİ ZORLAYABİLİR
    Sigara bırakmada ilk koşul bırakmayı düşünmektir. Kararlılık başarıyı da beraberinde getirecektir. En çok zorlanılan kısım nikotin yoksunluk belirtileridir, ancak bu en fazla 2 ile 3 hafta sürecek bir durumdur. Bu dönem aşıldıktan sonra aldığınız kararı daha kolaylıkla devam ettireceğinizden endişeniz olmasın.

    Karamsar olmayın, sizi sigaraya yönelten nedenleri saptayıp yerine uygulanabilecek davranışlar tasarlayın. Örneğin, çay yerine su içmek, oturarak değil de yürüyerek sohbet etmek, meyve veya çiğ sebze atıştırmak gibi. Kararınızı eşiniz, yakınlarınız ve iş arkadaşlarınızla paylaşın ve size destek olmalarını isteyin. Sigara bırakma günü belirleyin ve kararınızın devamlılığı için çabalayın. İlk denemeniz başarısız olabilir, ancak güveninizi koruyun. Her deneme sizi sonuca biraz daha yaklaştıracaktır. İhtiyacınız olduğu anda doktorunuzdan yardım alın.”


    * Sigarayı kendi kararınızla bıraktığınızı hatırlayın.
    * 3-5 dakika süren içme isteği dalgaları geldiğinde yanınızda taşıdığınız, üzerine bırakma nedenlerinizi kaydettiğiniz kağıdı çıkartıp, zihninizi bırakma nedenlerinize yoğunlaştırın.
    * Dikkatinizi başka şeylere yöneltmeye çalışın, yerinizden kalkıp gezinin, meyve suyu veya su için, bir arkadaşınızla birkaç dakika sohbet edin.
    * Derin nefes egzersizleri yapın, önce içinizden 8′e kadar sayarak derin bir nefes alın, daha sonra içinizden 4′e kadar sayarak nefesinizi tutun, sonra yine içinizden 8′e kadar sayarak nefesinizi yavaş yavaş verin, bu egzersizi birkaç dakika boyunca sürdürün. Bu şekilde hem sigara içme isteğinizi bastırmış hem de stresinizi azaltmış olursunuz.
    * Ellerinizi ve zihninizi meşgul edecek yeni uğraşlar bulun. Elinizde yumuşak bir top, bir kalem ya da elastik bir nesne tutun ve parmaklarınızın arasında dolaştırın.
    * Kolay ulaşılabilir bir yerde meyve ve sebze bulundurun, sigara içme isteği duyduğunuz anlarda ağzınızı bunlarla meşgul edin. Böylelikle hem vitamin ihtiyacınızı karşılamış hem de kilo almayı engellemiş olursunuz.
    * Sigara içme isteği uyandıracak arkadaş çevresi ve ortamlarından bir süre uzak kalmanız bırakma başarısını sürdürmenizde etkili olacaktır.
    * Düzenli spor aktivitelerine başlayın. Bu şekilde düzenli soluk alıp vermeye başlarsınız, bronşlarınızdan salgılanan sıvı miktarında artış olur, bol miktarda balgam çıkarırsınız ve solunum yollarınızın açılmaya başladığını hissettikçe sigara bırakma başarısını sürdürmek istersiniz. Sağlığınızı yeniden kazandığınızı görmek sizi yüreklendirecektir.
    * Günlük işlerinizi yaparken zamanınızı daha iyi kullanmaya çalışın, işlerinizi son güne bırakmayın, sizi strese sokabilecek kişilerden uzak durun, her olayda mutlu olacak pozitif bir yön arayın.
    * Bıraktıktan sonra geçen süre ne olursa olsun bir tek sigara dahi denemeyin. Böyle bir düşünce ve hareket tüm emeklerinizi boşa çıkarabilir.
    * Sigara ikram eden arkadaşlarınızı uyarın ve onlardan sizin bırakma girişiminizi desteklemelerini isteyin….