Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

'Sağlık Rehberi' forumunda Alya tarafından 23 Aralık 2008 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    Sigarayı bırakmak için bu 10 yolu mutlaka deneyin.
    Kaliforniya Üniversitesi’nden bilim adamlarına göre, tiryakiler, sigarayı tamamen bırakmadan önce 12 ila 14 kez bırakmaya teşebbüs ediyorlar.

    Bu araştırmayı yürüten Profesör Shu-Hong Zhu şunları söylüyor: ‘Sigarayı bırakma ürünleri, sigarayı bırakmaya teşebbüs sayısını aza indiriyor. Fakat tiryakiler bu ürünlerle ya da onlarsız, sigarayı bırakmak için çok sayıda deneme yapmalılar.’

    Öyleyse kötü alışkanlıklarından kurtulmak isteyen herkes için en iyi tavsiye, o alışkanlığı bırakmayı denemekten asla vazgeçmemek.

    1–2 gün bile olsa sigarayı bıraktığınızda, sigaraya karşı olan yatkınlığınızı ve onu nasıl bırakabileceğinizi her defasında biraz daha fazla öğreneceksiniz.

    Size yardım olabilecek diğer tavsiyeler şunlar:

    1-Liste yapın: Sigarayı bırakmak istemenizin bütün nedenlerini not edin. Sağlığınızı düzeltmek, para biriktirmek, çocuklarınıza daha iyi örnek olabilmek… Ne kadar küçük olduğuna aldırmadan her nedeni tek tek yazın. Yaptığınız bu listeyi elinizin altında, her an görebileceğiniz bir yere koyun. Zamanınız olduğunda ya da sigara içmek için güçlü bir arzu hissettiğinizde bu arzuyu öldürmek için kendinize listenizdeki nedenleri hatırlatın.

    2-Gün belirleyin: İçtiğiniz sigara sayısını azaltarak sigarayı bırakmayı denemeyin. Araştırmalar gösteriyor ki, sigarayı azaltarak bırakmaya çalıştığınızda sigaranızdan daha çok nefes çekmeyi deneyecek ve onu sonuna kadar bitirmeye çalışacaksınız.

    3-Çöpe atın: Bir defa sigara içmeyi kestiğinizde, sigara paketiniz, kibritler, çakmaklar, kül tablaları gibi size sigarayı hatırlatacak her şeyden kurtulun. Eğer kısa bir süre sonra canınızın tekrar sigara içmek isteyeceğini düşünüyorsanız çöpe attığınız sigara paketinizi çöpten çıkararak içerisindeki bütün sigaraları kırın ve onları ıslatın.

    4-Arkadaşlarınıza haber verin: Sigarayı bırakmaya çalıştığınız bu evrede muhtemelen huysuz ve sinirli bir kişiliğe bürüneceksiniz. Bu nedenle çevrenize, sigarayı bırakmak üzere olduğunuz söyleyin ve 1–2 hafta sabretmelerini onlardan rica edin.

    5-Tetikleme noktaları: Kahve ya da alkol içmek sigarayı hatırlattığı için bir süre bunlardan uzak durun. Kahve yerine çay için ya da bara gitmek yerine spor salonuna ya da sinemaya gidin. Birbirine bağlı bu nikotin ilişkisini kırmak sigaraya karşı olan aşırı isteğinizi kıracaktır.

    6-Derin nefes: Canınız sigara içmek istediğinizde bir sigara yakmak yerine 6 defa derin derin nefes alın. Bu sizi rahatlatacak ve nikotin alamayacağınızı bildiğiniz için salgılanacak stres hormonlarınızla savaşmanızda size yardımcı olacaktır.

    7-Meyve takviyesi: Yüksek bir olasılıkla acılı ya da çok tatlı şeyler yediğinizde canınız sigara içmeyi daha fazla çeker. Bu tür yiyeceklerden sonra sigara içmek yerine meyve yemeği tercih edin. Çünkü meyvelerin taze aromaları üzerinizde aynı ekiyi yaratmayacaktır.

    8-Birikiminiz: Eğer sigarayı bırakırsanız ne kadar para biriktirebileceğinizi hesaplayın. Ve sigarasız geçirdiğiniz her günün sonunda bir kavanozun içine ya da içini görebileceğiniz bir kabın içine o günkü sigara paranızı koyun. Sigarayı bırakmakla ne kadar çok tasarruf edeceğinizi gördüğünüzde şaşıracaksınız.

    9-Kendinizi ödüllendirin: Sigara bırakma sürecinizin dönüm noktalarında (3. gün, 1. hafta, 1. ay gibi) biriktirmiş olduğunuz sigara parasını kullanarak kendinize güzel şeyler almayı deneyin.

    10-Suçluluk duygusu: Eğer yanılıp ya da kendinize yenik düşüp de bir sigara yakarsanız kendinizi bu konuda harap etmeyin. Hatanıza odaklanmak yerine, kendinize ne kadar zamandır büyük bir başarıyla sigarasızlığa dayandığını ve bunu tekrar başarabileceğinizi hatırlatın.


    Ben de bir deneyeyim bakalim bırakılıyor mu? :f30:;) :;) :
     



  2. Cevap: Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

    herkesin kendi iradesine bağlı inşallah içen arkadaşlarım bırakırlar :f40:
     



  3. Cevap: Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

    heyy sigara içenler duy sesimiziiiiiiii
     



  4. Cevap: Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

    İstediğim kadar azaltabiliyorum açıkçası bırakmayı düşünmedim.Çünkü severek kullanıyorum:oops:Tabi içmeyenler için bir anlamı yok hatta yadırgayabiliyorlar.Yine de iradeye bağlı olduğunu düşünüyorum.Aksi takdirde ilaç vs.kullanımıyla olacak şey değil.Tabi birde alışkanlık..parmak dudak alışkanlığı..o boşluk doldurulduğu zaman bırakılabilir neden olmasın..
    Ha bu arada dönem dönem kendimi test edip bıraktığım da olmuştur : ))

    Yazıda verilen şıklar da bırakmaya yardımcı olabilir.Örneğin bir dönem günlük diyelim içmeyi düşündüğünüm kadar sigara ayırıp ve öğlene kadar içmiyordum diğerleriini 3 saat arayla olacak şekilde ayarlıyordum.Herkes kendine göre ayarlama yaparsa en azından zararını çok görmemek için azaltmak mümkün:f40:
     



  5. Cevap: Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

    Sigara kullanımı, hem kulananan kişinin hem de etrafındaki bireylerin sağlığına ciddi zararlar veriyor. Toplu alanlarda sigara kullanımının yasal olarak zorlaştırılması, sigarayı bırakma sürecinde sanıldığı kadar etkili olamıyor.
    Umarım herkes bırakabilir bu yasaklar hiç etkili değil malesef insanlar istemedikce hiç bir şeyi bırakamazlar sigarada buna dahil :oops:
    Herşeyden önce istemeli ve çaba sarfetmeli :f40:
     



  6. Cevap: Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

    Zaten hayatta güzel şeylerin çoğu da zararlııııııııııı
     



  7. Cevap: Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

    İçmediğim için bana bırakmak çok kolaymış gibi geliyor... İçmessin olur biter gibi.. Ama tiryakiliğin ne kadar zor olduğunu biliyorum.. O yüzden bırakacak arkadaşlara gani gani sabır ve irade diliyorum..
     



  8. Cevap: Sigarayı bırakmanın en iyi 10 yolu

    Ben pek düşünmediğim için çiçekcim bu 10 kuralı düşündüğüm zaman uygulasam olur mu.???teşekkürler canım paylaşımın güzeldi.