Sigaraya karşı fesleğen

'Şifalı Bitkiler' forumunda YAREN tarafından 22 Temmuz 2009 tarihinde açılan konu


  1. Sigarayı bırakacaksınız,karar verdiniz.. Ama bir sorununuz var.. Kilo almaktan çekiniyorsunuz. Öyleyse bu yazıyı mutlaka okuyun.

    Sigarayı bırakırken insanları en çok tedirgin eden konu kilo artışı..Kilo almadan da sigarayı bırakabilirsiniz.



    İşte ipuçları..
    Sigarayı bırakanlar neden kilo alırlar?

    Çünkü sigara içen kişide ağız ve burundaki tat ve koku alma hücreleri daha iyi çalışmaya başladıkları için yemeklerin lezzeti daha da artmaktadır.

    Bunun yanında sigara aynı zamanda bir el alışkanlığı olduğu için onun yerini dolduracak atıştırmalar başlar. Dikkatli ve düzenli yemek yendiği sürece kilo artışını önleyebilirsiniz.

    Az kalorili atıştırmalıklar

    Sigarayı bırakırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Sık ve düzenli öğün yapın, öğünleri atlamadığınız zaman ve öğün sayınızı 5-6 öğüne çıkardığınız zaman hem metabolizmanız daha hızlı çalışır hem de gün içinde sizi oyalayacak atıştırmalar yapmış olursunuz. Ama bu atıştırmalara dikkat edin

    Az kalorili ve sağlıklı atıştırmalıklar, yemeğin üstüne içeceğiniz sigaranın yerini meyveyle tamamlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra gün içinde de öğün aralarında meyve yiyebilirsiniz.


    Kuruyemişte lebleli

    Fındık, fıstık, badem gibi yağlı ve kalorisi yüksek kuruyemişlere dikkat edin, bunların yerine daha düşük kalorili leblebiyi tercih edin.


    Havuç, salatalık gibi çiğ sebzeleri ince ince dilimleyip limonlu suyla birlikte gece otururken atıştırabilirsiniz.

    Unutmayın sehpanızın üzerinde çikolata veya cips paketi bulunursa çikolata veya cips yersiniz ama havuç olursa havuç yersiniz.


    Düşük kalorili kraker, galeta, bisküvi veya müsli barlar karbonhidrat miktarı yüksek sizi daha iyi tok tutacak ve ara öğün olarak atıştırabileceğiniz yiyeceklerdir. Tabi bunların de miktarını abartmamaya çalışın.

    Fesleğen, nane, zencefil...

    İştahı baskılamak için çeşitli baharatlar kullanın, fesleğen, nane, kişniş, kekik, tarçın, zencefil, dereotu, maydanoz gibi hoş kokulu baharat ve otlar tokluk hissinizi arttırır hem de yemeğe lezzet verirler. Yemeklerinizde farklı baharatlar deneyin.
     



  2. ah bi bırakabilsek kilo filan düşünmeyecem de iş o illeti içmeden durabilmekte :oops:
     




  3. İnşallah bırakabilirsiniz.Zararlarını bile bile hiç acımadan tüketiyoruz.:(Bırakmayı düşünmedim dönem dönem azaltıyorum ama maalesef severek kullanıyorum.:oops:
    Bakanlığın yeni uygulaması çok çok iyi oldu ve reklamları etkileyici ..üzerinde uzun düşünüp bırakmak gerekiyor.Ve forumdaş olarak bu konuda bir kampanya başlatsak hiç fena olmayacak..
     



  4. Dur Yarenim kampanya filan deme hemen.:oops: Ben bırakmaya hazır değilim daha. Ramazan bi gelsin hele.
     



  5. Yok Dileğim rahat ol inşallah bırakabiliriz demedim zaten.:)Duam Orhan Hocamız içindi.;)İnan bende hazır değilim henüz :))
    Karar verince başlatırız inşallah. :(
     



  6. inşallah canım. Ama benim artık bir an önce karar vermem lazım. İyice köşeye sıkıştım. Evde de kısıtlama getirdim kendime. Duvarlarını sildiğim oda da içmiyorum artık. :(



    Hocam sizin gibi bir tiryakiden bu sözleri duymak beni de gaza getirmiyor değil. Ama şu an hazır değilim. :( Sizin adınıza inanın çok sevindim :f196:
     



  7. Çok ani oldu Hocam..kararımı verene dek ben yeniden azaltma yoluna mı gitsem..:f20:
    Günde 3 yada 5 adet olur mu? :oops:
     



  8. Orhan Hocam : Yaren hem kendi sağlığın hem de forumdaki dostların için bu kampanyayı başlatmalısın :f39:

    WisH : Hayır Yarenim daha değil. Bak ben de sen de hazır değilsin. az daha zamanı var :f59:

    Yaren : Yeter artık gelmeyin üzerime :f75:

    Nedense bir an böyle hayal ettim. Yada sigara içmeme düşüncesi beni strese sokup seneryolar yazmaya başladım :)
     



  9. Aynen düşündüğün gibi Dileğim.Ama henüz pes etmiş durumda değilim.:)Sadece nasıl olur diye düşünme aşamasındayım..Çok düşünmemiz lazım çook
     



  10. Kampanyayı ileri bir tarihe mi erteleyelim diyorsunuz? :(