Sıcaklarda Sahurda Ne Yemeli

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 22 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sıcaklarda Sahurda Ne Yemeli



    Sıcaklarda Sahur Vaktinde Ne Yemeli

    Sahurda sıkı kahvaltı yapın

    Sahurda yenilen yemeğin de fazla ağır olmaması gerekiyor. Uzmanlar sahuru erken kahvaltı gibi düşünerek gün boyunca tok tutacak, kan şekerinizin düzenli seyretmesini sağlayacak protein içeriği yüksek besinlerden oluşan bir kahvaltı hazırlanmanız tavsiyesinde bulunuyor.

    Sahur önemlidir, çünkü tüm gün boyunca sahurda yenen yemekler kullanılır. Protein içeriği fazla gıdalar, midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirdikleri için tercih edilmelidir. Aynı zamanda tokluk hissi de sağlayan bu besinler, sahurda unutulmamalıdır. Yumurta, yoğurt, süt ve peynir gibi gıdalar; sahur için ideal seçimler arasındadır.

    Protein içerikli gıdaları tercih edin!

    Sahur menüsünde peynir çeşitleri ve yumurta protein kaynağı olarak yer almalı. Sucuk, salam ve sosis gibi şarküteri ürünleri sahur için oldukça ağır ve yağlı besinlerdir, bu nedenle tüketmemek daha yerinde olur. Ayrıca baharat içerikleri ile gün içerisinde daha fazla susamanıza neden olurlar.

    1 bardak süt içmek 5 saat boyunca tok tutuyor

    Süt hem protein içeriği yüksek olan bir besin olması nedeniyle tokluk hissedilmesine yardımcı olur, hem de sıvı ihtiyacının karşılanmasına destek sağlar.

    Sahur Vaktinde Yenmesi Gerekenler

    Hurma

    Sızma zeytinyağlı, ev yapımı ılık bir çorba

    Susuzluğu artırmayacak hafif gıdalar

    Yoğurt, salata, şekersiz- hoşaf

    Şekersiz çay ve sık sık su

    Meyve, yeşil çay vb yiyecekler tüketilmesi önerilir.