Sıcaklarda Ne Yenir

'Sağlık bilgisi' forumunda Masal tarafından 20 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sıcaklarda Nasıl Beslenmeli


    Yazın Sıcaklarda Hangi Besinler Tüketilmeli


    Sıcakların arttığı şu günlerde önemli sorun sıcak çarpmasıdır. Sıcak ve nemli havada, genellikle yeterli sıvı almadan yapılan egzersiz sonrası oluşur. Vücudun ısı ayar sistemi bozulur. Aşırı su ve tuz kaybı olur. Sıcak havanın metabolizma üzerindeki olumsuz etkilerini doğru beslenmeyle azaltabilirsiniz.

    Sıcak havalarda bol bol yaz meyveleri tüketmelisiniz. Karpuz bu noktada en önemli kurtarıcınız olabilir. Yüzde 90'ı su olan karpuz, tüketildiğinde tokluk hissi verir. İyi bir lif kaynağı olduğu için de bağırsak hareketlerini düzenler. Ayrıca karpuz protein, yağ, karbonhidrat ve fosforun yanı sıra A ve C vitamini de içeriyor. Karpuz gibi diğer yaz meyveleri de vitamin ve mineraller açısından çok zengin bir içeriğe sahip. Bu nedenle tüketilmesini önerdiğimiz yaz meyveleri, sıcaklığın neden olduğu sıvı kaybını önlemesinin yanı sıra vücuda vitamin ve mineral desteği de sağlar.

    Sık sık ve az yiyin

    Özellikle hipertansiyon, diyabet, kalp-damar hastalığı gibi kronik rahatsızlığı olanların güneş ışınlarının dik geldiği 11:00-17:00 saatleri arasında gerekmedikçe dışarı çıkmamaları gerekmektedir. Özellikle bu tür rahatsızlığı olan bireylerin öğün atlamamaları, 3 ana öğünün yanı sıra 3 ara öğün almaları önerilmektedir. Böylelikle bir sonraki öğünde hem yavaş hem de az yemek yenilmesi söz konusu olmaktadır.

    Hamurişlerinden kızartmalardan uzak durmalısınız. Et, süt, yoğurt, peynir, yumurta ve yağlı tohumların içerisinde de yağ bulunmaktadır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta; ekmeğe yağ sürmemek, zeytinyağı bile olsa aşırı miktarda kullanmamaktır.