Sıcaklarda Alınacak Tedbirler

'Sağlık bilgisi' forumunda Masal tarafından 15 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Aşırı Sıcaklarda Alınacak Önlemler


    Sıcaklarda Alınması Gereken Önlemler


    Yurt genelinde mevsim normallerinin artması özellikle yaşlılar ve hastalar için tehlike oluşturmakta ve yaz mevsimindeki beslenme ve vücudun sıvı kaybı ve aşırıcı sıcaklar birçok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Aşırı sıcaklardan kaynaklanan rahatsızlıklardan dolayı özellikle hastanelerine başvuranların sayısı artmaktadır. Hastanelere başvuru sebepleri arasında güneş çarpması, besin zehirlenmesi, ishal, tansiyon ve kalp rahatsızlıkları ilk sıralarda yer almaktadır.

    Sıcaklarda Alınacak Tedbirler:


    Genel Korunma

    Günün en sıcak saatlerinde (10:00-16:00) mecbur kalmadıkça dışarı çıkılmamalıdır.

    Açık renkli, hafif, bol ve sıkı dokunmuş kumaşlardan yapılan giyseler tercih edilmeli, geniş kenarlı ve hava delikleri olan şapka giyilmeli ve güneş gözlüğü kullanılmalıdır.

    Dışarıda çalışması gerekenler mümkün oldukça güneş altında korunmasız kalmamaya, aşırı hareketlerden kaçınmaya, sık sık tuz içeren sulu gıdalar almaya dikkat etmelidir.

    Fiziksel aktivite (spor) yapmak için sabah ve akşam saatleri tercih edilmelidir, her bir saatlik spor için en az 2-3 bardak sıvı alınmalıdır.

    Risk altındaki bireyler güneş ve sıcak çarpması yönünden günde en az iki kez izlenmelidir.

    Bebek, çocuk, engelli ve hayvanlar kapalı ve park etmiş araçlarda kesinlikle bırakılmamalıdır.

    Kapalı alanlar iyi havalandırılmalıdır.

    Güneş gören pencereler perde vb. güneşliklerle gölgelendirilmelidir.

    Vücut ısısının yükselmemesi için sık duş alınmalı, bunun mümkün olmadığı durumlarda ayaklar, eller, yüz ve ense soğuk suyla ıslatılmalı veya silinmelidir.​

    Beslenme ve Sıvı Alımı

    Terleme ile artan sıvı ve mineral kaybının önlenmesi için her zamankinden daha fazla sıvı alınmalıdır. Susuzluk hissi olmasa bile her gün en az 2-2,5 litre (12-14 bardak) sıvı tüketilmelidir.

    Sıvı alımında su içmek esas olmakla beraber, su dışı sıvı alımında kahve, çay ve gazlı içecekler yerine süt, ayran, meyve suyu, ıhlamur, kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmelidir. Ayrıca kafein, alkol ve fazla miktarda şeker içeren içeceklerin vücuttan daha fazla sıvı kaybına yol açtığı unutulmamalıdır.

    Mide kramplarına neden olabileceği için çok soğuk ve buzlu içecekler tercih edilmemelidir.

    Yağlı ve kızartılmış besinlerden kaçınılmalıdır.

    Vücut direncini artırmak ve yeterli miktarda vitamin-mineral alınımını sağlamak için bol miktarda sebze ve meyve tüketilmelidir.

    Dışarıda ve açıkta satılan yiyeceklerin tüketiminden kaçınılmalı, çabuk bozulma riski olan besinler (et, yumurta, süt, balık vb.) açıkta bekletilmemeli, besinlerin hazırlanması ve pişirilmesi aşamalarında hijyen kurallarına özen gösterilmelidir.