Selülit Diyeti

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda eftelya tarafından 13 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Selülit Diyeti
    Özellikle kalça ve üst bacaktaki fazlalıklar, eritilmesi en zor yağ kütleleridir. Bunlar için özel bir egzersiz ve diyet programi yapmanız gerekiyor.
    Bu selülit diyet programı da selüliti hedef alıyor. Bu özel selülit diyetinin günlük kalori alımı oldukça düsük"Sıkı" olarak adlandırılabilen bu diyet, lif ağırlıklı..
    Lif, bagirsaklari harekete geçirerek vücutta biriken toksinlerin atilmasini sagliyor. Metabolizmayi hizlandirarak kan dolasiminin artmasina neden oluyor. Bacak bölgesinde artan kan dolasimi da selülitin erimesini ve salgi yoluyla atilmasini sagliyor.

    Bu diyeti yaparken;

    * Mutlaka iki günde iki litre su için.
    * Sivi ihtiyacinizi agirlikli olarak sudan karsilayin. Ancak kahve, çay, cola gibi selülit yapan içeceklerden uzak durun.
    * Mideniz diyete uyum saglayana kadar, açliginizi ögün aralarinda salatalik, domates, karpuz gibi kalori degeri düsük yiyeceklerle giderin.

    1. gün
    Kahvalti: Yagsiz yogurt, armut ve bir tatli kasagi balla hazirlanmis müsli.
    Ögle: Chili sosu ile hazirlanmis tavuk, iki kasik az yagli pilav
    Aksam: Dana jambonla hazirlanmis yagsiz salata.

    2. gün

    Kahvalti: 1 dilim kepekli tost ekmeginin üzerine yagsiz krem peynir sürün. Üstünü salatalikla süsleyin. Yaninda sekersiz çay içebilirsiniz.
    Saat 10.00: Bir avuç kuru meyve
    Ögle: Bir tabak yagsiz makarna, bir tabak mantar yemegi (150 gram mantari yikayip ortadan bölün ve 1 kasik zeytinyaginda kavurun. Mantara bir tane ezilmis sarimsak ve küçük kesilmis taze sogan ekleyin. Tuz ve karabiberle tatlandirin.)
    Aksam: Göbek, havuç, salatalik, domates, kirmizi lahana, haslanmis misir, taze sogan, yagsiz beyaz peynir, sirke ve bir tatli kasigi zeytinyagi ile hazirlanmis salata. Yaninda iki dilim kepekli ekmek.

    3. gün
    Kahvalti: Yagsiz yogurt, çilek ve bir tatli kasigi balla hazirlanmis müsli.
    Ögle : Bir tabak az yagli piyaz, iki kasik az yagli pilav.
    Aksam: Iki adet haslanmis kabakta hazirlanmis salata, yaninda iki dilim kepekli ekmek.

    4. gün
    Kahvalti: 2 dilim tavuk jambonlu, kepekli tost ekmegi, sekersiz meyve çayi.
    Saat 10.00: Bir avuç kuru meyve
    Ögle: 1 tane izgara balik, 2 kasik az yagli pilav
    Saat 16.00: Çilekli süt
    Aksam: Fasulyeli mantar salatasi, 1 dilim kepekli tost ekmegi (Fasuleyi haslayin ve sogumasini bekleyin. Mantarlai yikayip ortadan böldükten sonra bir kasik zeytinyaginda 2 dikaka kavurun. Mantarla fasulyeyi karistirin. Içine arzuya göre maydanoz da ekleyebilirsiniz. Limon, tuz ve karabiberle tadlandirin.)

    5. gün

    Kahvalti: Yagsiz yogurt, elma ve bir tatli kasigi balla hazirlanmis müsli.
    Ögle: 1 adet izgara et, yagsiz salata, bir dilim kepekli ekmek
    Saat 16.00: Bir dilim karpuz
    Aksam: Tavuk jambonla hazirlanmis yagsiz salata.

    6. gün
    Kahvalti: 2 dilim kepekli tost ekmegi, yagsiz beyaz peynir, domates.
    Saat 16.00: Bir avuç kuru meyve
    Ögle: Ispanakli omlet, bir dilim kepek ekmek
    Saat 16.00: Muzlu süt
    Aksam: Ton balikli salata, bir dilim kepekli ekmek (Göbek domates, salatalik ve havucu yikayip dograyin. Bu karisima bir küçük kutu yagsiz ton baligi ekleyin. Bol limon ve bir tatli kasagi zeytinyagi ile tatlandirin)

    7. gün
    Kahvalti: yagsiz yogurt, bir kivi ve bir tatli kasigi balla hazirlanmis bir kase müsli.
    Saat 10.00: Bir avuç kuru meyve
    Ögle: Bir adet izgara tavuk, 2 dilim kepekli ekmek
    Aksam: Beyaz peynirli domates salatasi, 2 dilim kepekli ekmek