satın aldığımız bir ürün bozuk veya arızalı çıkarsa ne yapmalıyız

'Merak Ettiklerimiz' forumunda Demet tarafından 16 Kasım 2014 tarihinde açılan konu

  1. Demet

    Demet Editör


    satın aldığımız bir ürün bozuk veya arızalı çıkarsa ne yapmalıyız

    AYIPLI MAL VE AYIPLI HİZMET

    Açık bir ayıplı mal veya hizmet satın alan bir tüketici; Malın tesliminden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür ve şunları talep edebilir;

    1. Para iadesi
    2. Değiştirme hizmetin yeniden görülmesi
    3. Ayıp oranında bedel indirimi
    4. Ücretsiz onarım
    5. Tazminat

    AYIPLI Mal’dan; imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı, kredi veren müteselliden sorumludur.

    Mal ve hizmette ayıp daha sonra ortaya çıkmışsa malın tüketiciye tesliminden veya hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir.
    Ayıplı mal ve hizmetlerden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler üç yıllık zaman aşımına tabidir.
    Mal veya hizmetin ayıbı satıcı ve sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zaman aşımı süresinden yararlanılamaz.