Sarı Kırmızı Diyeti

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda eftelya tarafından 13 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Sarı Kırmızı Diyeti
    Bu diyet domates ve limon suyu ağırlıklı olduğu için adı böyle konulmuş.
    Üstelik "sarı kırmızı diyeti"nin bildiğiniz, alıştığınız diyet formlarından çok farklı bir yapısı var. Nasıl mı? İşte İpuçları;
    Bu diyetin asıl amacı "öğün" mantığını ortadan kaldırmak..
    Uzmanlara göre yemek konusunda beyinde oluşmuş "öğün" saplantısını yok etmediğimiz takdirde kilo vermek mümkün değil. "Sarı kırmızı diyeti"nin sırrı da bu zaten.
    Bu diyetin asıl amacı "öğün" mantığını ortadan kaldırmak! Şöyle ki: Domates ve limon suyu içindeki enzimlerin bir kısmı, mide siniri üzerinde etki yaparak mide kaslarının büzülmesine, buna bağlı olarak da açlık duygusunun ortadan kalkmasına neden oluyor. Ayrıca mideye gelen yağların kimyasal yapısını bozarak önemli bir kısmının bağırsaklardan sindirilmeden dışarı atılmasını sağlıyor. Böylece midenin beyne yolladığı "ye" emri de engelleniyor! İnsanı üç öğün yeme bağımlılığından kurtaran bu diyet bir yandan da domates, limon, kiraz gibi vitamin ve mineral deposu sayılan birçok sebze ve meyveyi taşıyor sofralarımıza. Ama dikkat! Mide rahatsızlığı çekenler, bu diyetten uzak durmalı!

    Bir güne yayabileceğiniz diyet programı

    * Sabah kalktığınızda bir bardak suya 3 çorba kaşığı limon suyu ekleyip için
    * Bir saat sonra bir bardak domates suyu
    * Bir saat sonra haşlanmış patates
    * Bir saat sonra yarım bardak domates suyu, 4 tane kiraz
    * Bir saat sonra bir dilim karpuz
    * Bir saat sonra bir bardak domates suyu
    * Bir saat sonra bir tas sarmısaklı az tuzlu cacık
    * Bir saat sonra bir bardak domates suyu
    * Bir saat sonra bir bardak suya 4 çorba kaşığı limon suyu ekleyip için
    * Bir saat sonra 1 adet haşlanmış patates
    * Bir saat sonra sekiz adet kiraz
    * Bir saat sonra 1 küçük kase yağsız yoğurt
    * Bir saat sonra 1 dilim karpuz ve 30 gram tuzsuz peynir

    Not
    Her saat arasında gelişigüzel bir şekilde az yağlı herhangi bir zeytinyağlı sebze yemeği ya da bol sirkeli salata yenebilir.
    alıntı