Sanal ortamda 'oyuna gelmeyin

'Teknoloji Haberleri' forumunda Pardus tarafından 5 Ocak 2009 tarihinde açılan konu


  1. Sanal ortamda 'oyuna gelmeyin'

    Knight Online World ve World of Warcraft gibi internet üzerinden oynanan oyunlara katılabilmek için aylık 15 ila 50 dolar arasında üyelik ücreti ödemek gerekiyor; ancak bu oyunlar yurtdışı tabanlı olduğu için ödenen ücretlerden maliyece vergi kesilmiyor.

    Tüm İnternet Evleri Derneği (TİEV), yaptığı araştırmada, Knight Online World adlı oyuna Türkiye üzerinden 400 bin aktif üye kayıtlı olduğunu tespit etti. Knight Online World kullanıcıya artı özellik sağlamak için üyeliği şart koşuyor. 15 ile 50 dolar arasında değişen ücreti yatırarak üye olanların her ay birkaç milyon dolarlık bir paranın yurtdışına çıkmasına sebep oldukları tahmin ediliyor. TİEV Genel Başkanı Yusuf Andiç, distribütör ve bayilerle yaptıkları görüşmeler sonucunda her yıl milyonlarca doların vergi alınmaksızın yurtdışına çıktığına dikkat çekiyor. Andiç, bu paraların ya kredi kartı ya da internet kafeler üzerinden veya bu işi sektör haline getirmiş aracılar tarafından yurtdışına taşındığı bilgisini verdi. Bu tür oyun şirketlerinin Güney Koreli olması ise dikkat çeken başka husus.

    Oyunların ücretsiz de oynanabildiğini; ama bunun çok zevk vermediği için tercih edilmediğini belirten Yusuf Andiç, "Oyuna ücret ödeyip daha çok donanım kazanan kişi, daha az özelliği olanlarla oynamak istemiyor. Bu yüzden genelde eline para geçen kullanıcı, oyunu daha zevkli hale getirmek için gözünü kırpmadan altın ya da gümüş üyelik satın alıp özelliklerini artırmaya çalışıyor." diyor. Araştırmalara göre bu oyunlar bağımlılık yapıyor ve oynayan kişiyi en az sekiz ay bilgisiyar karşısında tutuyor.

    Yöntem Araştırma Şirketi tarafından yapılan bir incelemeye göre Knight Online World, Türkiye'de, sadece en popüler internet oyunu değil, aynı zamanda en popüler bilgisayar oyunu olarak açıklanmıştı. Yapılan istatistiki çalışmada, bu oyuna dünya genelinde 6,5 milyon kayıtlı hesap bulunduğu belirtilmişti. En çok İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Adana gibi büyükşehirlerde oynanan oyunu daha çok (yüzde 85) 13-25 yaş arası kullanıcılar oynuyor. 400 bin aktif kullanıcının yüzde 60'ı oyuna evlerinden bağlanıyor.

    Türkiye'de Knight Online World'dan sonra en çok tercih edilen World of Warcraft'ın ise dünya çapında 11 milyondan fazla kullanıcısı bulunuyor. Oyunun ilk eklenti paketi olan 'The Burning Crusade' dünyanın en kısa sürede en çok satan oyunu olarak kayda geçmiş ve ilk 24 saatte 2,4 milyon, ilk ay sonunda ise 3,5 milyon adet satışa ulaşmıştı.

    Arif Bayraktar
    05 Ocak 2009, Pazartesi
    zaman
     



  2. Cevap: Sanal ortamda 'oyuna gelmeyin

    Evet haklısın pardus sanal ortamın hem iyi hemde kötü yönleri var teşekkürlerr.