Sahurda ve İftarda Ne Yemeliyiz

'Sağlık bilgisi' forumunda Masal tarafından 27 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sahurda ve İftarda Yenmesi Gerekenler


    Sahur ve İftarda Yememiz Gerekenler Nelerdir


    Öncelikle sahurdan iftara kadar 1 7 saat içerisinde kaybedilen su dengesinin sağlanması gerekir. İftarda ağır kızartmalar ve hamurişleri yemek yerine haşlanmış sebzeler, kolay sindirilebilir az yağlı et yemeklerinin tüketilmesi gerekir. İftar sofralarında mutlaka salatalar olmalıdır. Mevsim salataları yememiz kalp ve mide sağlığımız açısından faydalı olacaktır.

    Sahurda özellikle vücudu dengeleyici gıdalar alınmalıdır. Tatlılar düzenli alınmalı. Aşırı tuzlu gıdalar vücudun su ihtiyacını arttırır. Bu nedenle tuzlu ve şekerli gıdalar yerine süt, peynir, yumurta, mercimek, sebze çorbası gibi yiyecekler tüketilmelidir. İftardan sonra ağır tatlılar yerine meyve alınması daha uygun olacaktır.

    Sahuru kahvaltı gibi düşünerek protein için süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi protein kaynağı olan besinler yenilebilir. Bunun yanında karbonhidrat için tam buğday ekmeği, çavdar ekmeği, makarna, patates (haşlanmış), bulgur pilavı gibi karbonhidrat içeren besinler alınmalıdır.

    İftar ve sahur arasında bol bol meyve yenilmeli özellikle %90'ı su olan karpuz uzmanlar tarafından tavsiye edilmektedir.