sahurda neLer yenmeLidir ?

'Ramazan ve Oruç' forumunda Crazy_R tarafından 11 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. TOKLUK İÇİN SAHURDA NE YEMELİYİZ ??

    Ramazan yaz ayına denk geldi. Vücut daha çok su isteyecek. Bu yüzden sahur çok önemli... İşte size Ramazan için 8 altın kural;

    SAHURDA ET YİYİN :


    1- Sahur yemeği, kişiyi gün boyunca oruca hazırlayan bir öğündür. Bu nedenle sahuru atlamayın.

    2- Sahurda emilimleri diğer besinlere kıyasla daha yavaş olan, kan şekerini daha yavaş yükselten ve diğer besinlere kıyasla daha fazla tokluk hissi oluşturan et, süt, peynir, yoğurt, yumurta gibi besinler ve/veya bu besinlerden oluşan yemekler tüketin. Sebzeli börekler ve meyve de yenebilir.

    3- Aşırı tuzlu yiyecekler ve içecekler örneğin turşular, tuzlu ayran, ağır tatlılar , börekler gün boyunca kişiyi susatan türde yiyecekler olduğundan sahurda yemeyin. Ayrıca mideyi uyarıcı olan çok acılı baharatlı yemeklerden de uzak durun.

    4- İftarda ağır hamur işi yiyecekler, kızartmalar, baklavalar yerine çorbalar, haşlanmış-ızgara veya fırında pişirilmiş et ya da tavuk veya hindi, sebze yemekleri, bol salata ve meyve tüketin.

    SÜTLÜ TATLILAR TERCİH EDİN

    5- Tatlı olarak daha hafif olduğu için sütlü ve (sütlaç muhallebi) meyveli tatlılar (elma, kabak, ayva tatlısı) tercih edin.

    6- Vücudun su kaybını su, ayran, komposto, hoşaf ve meyve suları ile giderin.

    7- Fazla miktarda yiyeceği kısa sürede tüketmeyin yavaş yiyin.

    8- Diyabet, kalp ve damar hastalıkları olanlar ve ilaç kullanma zorunluluğu olanlar, mutlaka doktorunuza danışın! Bu durum gebe ve emzikli kadınlar, yaşlılar, ağır işte çalışanlar için de geçerlidir.



    =) =)