Sahurda Ne Yemeli Ne Yememeli

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 20 Haziran 2013 tarihinde açılan konu


  1. Sahurda Ne Yemeliyiz



    Sahurda beslenme gerçekten çok mühimdir.Orucunuzu rahatsız olmadan tutabilmek için gece sahurda yedikleriniz çok önemlidir. Ramazan ayında düzenli beslenmeyi devam ettirebilmek ve uzun saatler aç kalmadan kaynaklı sağlık problemlerine karşı koyabilmemiz için mutlaka sahura kalkmamız gerekiyor.

    Ramazan ayında Sağlıklı beslenme düzenimizi bozmamak için sahurda ağır yiyeceklerden kaçınmamız gerekiyor.
    Gece metabolizmamız yavaşladığı için ağır yemekler yersek vücudumuzdaki yağlanma hızını arttırmış oluruz bu da kilo alma riskini meydana getirir.

    Sahurda sebze ve meyve ağırlıklı beslenmeye özen göstermeliyiz.Çok yağlı ağır hamur işlerindne uzak durmalı domates,biber salatalık gibi çiğ sebzeleri sahur soframızdan eksik etmemeliyiz.Ayrıca süt,Yoğurt peynir ve yumurta tokluk hissi vereceğindne mutlaka tercih edilmeldiir.

    Sıvı tüketimininde çok önemli olduğu sahur vakitlerinde yeterince su içmeye dikkat edin komposto tüketebilirsiniz çok sağlıklı olmasının yanı sıra vücudumuzun sıvı ihtiyacınızı karşılayacaktır.Susuz kalacağımızı düşünerek çok tuzlu besinlerden de uzak durmalısınız.

    Sahurda ve ramazanda Unlu ve şerbetli tatlılardan uzak durulması uzmanlar tarafından öneriliyor.Daha hafif sütlü tatlılar tercih edilmesi gerekiyor.Ayrıca tekrar belirtmek istiyorum iki buçuk litre suyu iftar ve sahur vaktine bölmelisiniz gerekli miktarda içmelisiniz.