Sahurda Ne Yemeli Ne Tok Tutar

'Ramazan ve Oruç' forumunda Yasemin tarafından 20 Haziran 2013 tarihinde açılan konu


  1. Sahurda Ne Yemeli Ne Tok Tutar



    Yaklaşık 15 gün sonra Ramazan ayı geliyor oldukça sıcak ve uzun günlere denk gelen Ramazan ayını en iyi şekilde ihya etmek istiyorsanız yazımızı dikkatlice okumalısınız.

    Ramazan ayında beslenmemize biraz daha özen göstermemiz sayesind euzun günlerde çok acıkmadan Allahın izniyle oruçlarımızı en güzel şekilde tutabiliriz.

    Ramazan ayında mutlaka sahura kalkmalısınız bunu skaın ihmal etmeyin nedenmi işte cevabı;Sahura kalkılmadan oruç tutulursa aç kalma süresi artacağından metabolik hız düşer bu nedendel kişide baş aprısı ve halsizlik görülür.

    Sahurda Protein içeriği fazla olan yumurta, yoğurt, peynir, süt gibi besinler tüketilmeli. Bu besinler midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren yiyeceklerdir.


    Sahurda ağır hamur işlerinden kaçınmalı daha hafif gıdalarla beslenmeye özen gösterilmelidir.Daha çok Kahvaltı şeklinde bir öğün olmasına dikkat etmek gerekir fazla yağlı olmayan hamurişleride yenebilir.Ayrıca mutlaka bol sıvı almanız gereklidir sahurda yeterince sıvı almaya özen gösterin asitli içeceklerden uzak durun.

    Sahur vaktinde zamanınız kalınca yemekten sonra meyve yiyebilirisnizFazla tuzlu besinler tüketmekten kaçının susamanıza nedne olacağından gün boyu sıvı ihtiyacı hissedersiniz halsiz ve bitkin olursunuz.Gece sahurda yeterli su içilirse daha rahat bir gün geçirilmesi mümkün olacaktır.Sahur yemeklerini yavaş yavaş azar azar yemelisiniz.Sahurda ayrıca domates,salatalık biber gibi çiğ yenen sebzelere ağırlık verilmesi öneriliyor.