Sahurda Kilo Aldırmayan Yiyecekler

'Ramazan ve Oruç' forumunda Yasemin tarafından 10 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu


  1. Sahurda Kilo Aldırmayan Yiyecekler Nelerdir?



    Ramazan ayında dikkat ederek kilo almadan sağlıklı bir ramazan ayı geçirebilirsiniz.Özellikle protein ağırlıklı beslenerek hem sağlıklı beslenmişolursunuz hem kilo almanızı engellemiş olursunuz.Özellikle ekmek tüketiminde çavdar veya tam buğday unu ile yapılmış ekmekleri tercih etmenizde çok büyük fayda var.

    Sahur sofranızda seçtiğiniz peynir orta yağlı ve tuzsuz olmalı lor peyniri ve köy peyniri tercihiniz olabilir. Yağsız pişirmek şartıyla yumurta yemeniz tok ve zinde kalmanızı sağlar.Dilimlenmiş Domates,salatalık,maydonozu dilediğiniz kadar tüketebilirsiniz.

    Kilo almak istmeiyorsanız sahur sofralarınızda bol bol kuru meyveler yemeye çalışın.Kuru meyveler yiyerek tatlı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.Karpuz,kavun ve kayısı yemeniz hem tatlı ihtiyacınızı , hemde vücudun ihtiyacı olan sıvıyı karşılayacaktır.Ayrıca kavunun tok tutma özelliği bulunmaktadır.Çorba ve salata yiyebilirsiniz.

    Yukarıda belirttiğimiz besinler dışında süt ve yoğurt yiyebilirisniz ayrıca kepekli ekmek ile yapılmış tost yiyebilirisniz yağsız hazırlanmış omlet ve yanında iki dilim kepek ekmeği yada esmer ekmek.Bu yiyecekleri tüketirseniz sorunsuz bir şekilde formunuzu koruyarak geçirmenizi sağlayacaktır.