Sahurda Beslenme Önerileri

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Masal tarafından 15 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sahurda Nasıl Beslenmeliyiz


    Sahurda Beslenme Tavsiyeleri



    Sahura kalkıp uykunuzu bölmemek için gece erkenden yemek yiyerek yatmak sizin için kötü bir beslenme olacaktır. Metabolizma hızımız gündüze oranla gece daha yavaştır. Bu nedenle gece yatarken yediğimiz yiyeceklerin büyük bir bölümü yağa dönüşür. Ayrıca sindirim sistemi rahatsızlıklarına da yol açabilmektedir.

    Sahurda Beslenme Önerileri

    -Sahurda acıbaharat ve tuzdan uzak durun. Çünkü bunlar sindirimi hızlandırır ve daha çabuk acıkmanızı sağlar.

    -Pirinç pilavı yerine bulgur pilavı tüketin. Pirinç büyük oranda nişasta içerdiğinden hızla kana karışır. Bu da hem şekerinizin düşmesine hem de çabuk acıkmanıza sebep olur.

    -Hamur işleri ve beyaz ekmeği tüketmemeye gayret edin. Çünkü kan şekerini hızlı yükseltip hızlı düşürür. Onun yerine kepek ekmeği tüketin. Bu sizi daha uzun süre tok tutacaktır.

    -Eğer hipo glisemi probleminiz var ise içinde bol miktarda nişasta bulunan patates tam bir mucizedir. Kan şkerinin dengede olmasını sağlar. Sahurda 2 adet haşlanmış patates yemek hem sizi tok tutar hemde hipoglisemiyi önler.

    -Turşu ve kızartmlardan uzak durun.

    -Siyah kuru üzümün iri çekirdekli olanı tüketin. Özellikle çekirdeği çok şifalıdır. Onu yiyin. Eğer şeker hastasıysanız sadece çekirdeğini yiyin.

    -Yeşil mercimek protein açısından etteki proteine eş değer tek besindir. Sahurda rahatlıkla yiyebilirsiniz. Ayrıca kolesterol ve trigliseridi düşürür.