Sahurda Acıkmamak İçin Ne Yemeliyiz

'Ramazan ve Oruç' forumunda Yasemin tarafından 7 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu


  1. Sahurda Acıkmamak İçin Ne Yemeliyiz



    Sahurda acıkmamak için neler yenebilir bu konuda bilmeniz gerekenleri sizlere aktarıyor ve sizlere Hyırlı Ramazanlar diliyoruz.

    Sahur yemeğinin oruç tutanlar için büyük önemi vardır.Özellikle sahur vaktinde ağır ve yağlı yemekleri yemekten uzak durmalıyız.Daha hafif yağı az besleyici değeri fazla olan vitamin ağırlıklı kahvaltı türü yiyecekler ve bol bol meyve yemeye dikkat etmeliyiz.

    Uzmanların sahur yemeği hakkındaki önerileri şöyle;Sahur vaktini erken yapılan bir kahvaltı olarak düşünürsek gün boyu bizleri tok tutacak yiyecekleri yemeliyiz.Ağır yemekler olmamasına dikkat etmeliyiz.Gün boyu bizleri tok tutacak kan şekerimizi düzenli seyretmesini sağlayacak bol protein ağırlıklı besinler tüketmeliyiz.Sahurda bu şekilde bir kahvaltı hazırlanmasını öneriyor uzmanlar.Uzmanlar bu şekilde güzel bir kahvaltı sonrasında bol sıvı alınmasınında üzerinde duruyorlar.

    Sahur yemeğimizde yumurta bulunmalı peynir çeşitlerinden oluşan protein ağırlıklı besinler sahur sofralarımızdan eksik olmamalı.Zeytin tuzlu olduğundna çok susamanıza neden olabilir bu yüzden fazla zeytin yemeyin 5 yada 6 adet zeytinden fazlasını yemeyin.Şarküteri ürünlerindne uzak durun özellikle salam,sucuk ve sosis gibi besinler susumanıza nedne olacağı için daha az tüketilmesi gerektiği bu yiyeceklerden mümkünse uzak durulması öneriliyor.