Sağlıklı Ve Sağlıksız Yiyecekler

'Sağlık Rehberi' forumunda Bella tarafından 3 Mart 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Ve Sağlıksız Besinler,


    Sağlıklı Yiyecekler :

    Et: etin yağsız tüketilmesi gerekir. İçinde B vitamini, demir, çinko ve protein vardır. En fazla mineral ve vitamin sakatatta bulunur. Yürek, karaciğer ve böbrek ayda en fazla iki kez tüketilmeli.
    Süt: Hayvansal protein sağlar ve kemikler için kalsiyum içerir. Bol miktarda A vitamini vardır.
    Balık: haftada iki kez tüketilmelidir. Protein ve iyot içerir. İyoda tiroit bezleri için ihtiyaç vardır.
    Kepek ve çavdar ekmeği: içindeki lifli maddeler bağırsakların faaliyeti için önemlidir.
    Fasulye ve mercimek: hiçbir eksiği olmayan besin maddeleridir. İçinde karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral ve lifli maddeler vardır.
    Patates: kuvvet kaynağıdır. Taze patateste bol miktarda C vitamini vardır.
    Zeytinyağı: kolesterol katilidir.
    Maden suyu: bol miktarda mineral vardır. Kalorisi sıfırdır.
    [​IMG]

    Sağlıksız Yiyecekler :

    Tuz: yüksek tansiyona sebep olur.
    Şeker: dişlerin çürümesine neden olur. Kilo alımına sebeptir.
    Kremalı pastalar: bir parçası 6 muza eşittir.
    Alkol: 5 şişe bira yetişkin bir insanın günlük kalori miktarına eşittir.
    Sucuk-salam: %50’si yağdır.
    Fast Food : (hamburger,döner ,patates kızartması vb)genellikle yağda kızartılır ve çok fazla yağ içerir.

    [​IMG]