Sağlıklı Uyku

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 14 Eylül 2010 tarihinde açılan konu


  1. Sağlık Uyku Nasıl Olmalı, Sağlıklı Uyku Alışkanlıkları,Sağlıklı Uykunun İpuçları, Sağlıklı Uyku Saatleri


    Sağlıklı uyku için; Yatak odası yakınındaki gürültü ve ışık kaynakları ile elektrik alanları gibi dış etkenler dikkatle incelenmeli ve etkileri engellenmelidir.Sağlıklı Uyku, fiziksel, psikolojik ve zihinsel zindeliğin temel ilkelerindendir.

    SAĞLIKLI UYKU İÇİN İPUÇLARI

    [​IMG]

    Bütünsel uyku sistemleri kullanımı ve dış etkenlerden arındırılmış ortamlara ek olarak, aşağıdaki ipuçları ile daha sağlıklı bir uyku olasıdır;

    Her gün aynı saatte uyumak
    Yatış saati ne olursa olsun, her gün aynı saatte uyanmak
    Mümkünse, gün içinde uyumamak – veya düzenli olarak gün içinde uyumak
    Uyumaya karşı olumlu bir tutum – yorgunluk hissedince uyumak
    Egzersiz yapmak
    Uyumak için olumlu bir davranış (örneğin bir bardak süt içmek)
    Uykuya dalamama durumunda, yataktan kalkarak aktif olmayan şeyler yapmak (örneğin karanlıkta müzik dinlemek )
    Yatarken uyku ile uyumlu olmayan davranışlardan (örneğin yemek yemek, çalışmak) kaçınmak
    Uyku rahatsızlarını gecenin belli bir saati ile ilişkilendirmemek için, mümkünse saate bakmamak ( uyurken öğrenme süreci )
    Yatış saatinden önce fiziksel, psikolojik ve zihinsel baskılardan yavaş yavaş uzaklaşmaya çalışmak:
    Mümkünse sabahları düzenli egzersiz
    Düzenli rahatlama hareketleri
    Uyanmak için olumlu bir davranış – (örneğin ılık bir duş)
    Uyanmak için rahatlatıcı bir tutum – (örneğin yatmadan önce stres yaratabilecek fiziksel, psikolojik ve zihinsel baskılardan kaçınma)
    Dahili ve harici etkenlerin yok edilmesi:
    Bozulmamış yerküre manyetik alanları
    Elektriksel gürültü kaynaklarının kapatılması/uzaklaştırılması/nötralizasyonu
    Zararlı ve zehirli maddelerden uzak durma
    Gürültüye karşı izolasyon
    Karanlık bir ortam
    Uygun ısı ( örneğin 16°C)
    Öğleden sonra veya akşam saatlerinde, kafein, nikotin, alkol ve ağır yemeklerden kaçınma
    Uyku ilacı kullanımı durumunda, 3 haftadan fazla sürekli olarak ve her gece kullanmama
    İnatçı ve sürekli uyku sorunları için tıbbi destek alma..