Sağlıklı Uyku Alışkanlıkları

'Bunları biliyormusunuz' forumunda Merve tarafından 1 Mart 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Uyku Alışkanlıkları
    Sağlıklı Uyku Alışkanlıkları Nelerdir


    - Her gün aynı saatte uyumak.
    - Yatış saati ne olursa olsun, her gün aynı saatte uyanmak.
    - Mümkünse, gün içinde uyumamak veya düzenli olarak gün içinde uyumak.
    - Uyumaya karşı olumlu bir tutum yorgunluk hissedince uyumak.
    - Egzersiz yapmak.
    - Uykuya dalamama durumunda, yataktan kalkarak aktif olmayan şeyler yapmak. (örneğin karanlıkta müzik dinlemek)
    - Uyku rahatsızlarını gecenin belli bir saati ile ilişkilendirmemek için, mümkünse saate bakmamak ( uyurken öğrenme süreci)
    - Yatış saatinden önce fiziksel, psikolojik ve zihinsel baskılardan yavaş yavaş uzaklaşmaya çalışmak.
    - Mümkünse sabahları düzenli egzersiz
    - Elektriksel gürültü kaynaklarının kapatılması, uzaklaştırılması.
    - Gürültüye karşı izolasyon.
    - Karanlık bir ortam.





    alıntı