Sağlıklı Spor Nasıl Yapılır

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve EyLüL tarafından 29 Şubat 2012 başlatılmıştır.

  1. EyLüL Üye


    Sağlıklı Spor Nasıl Yapılır
    Sağlıklı Spor Nasıl Yapılır Hakkında Bilgi

    Bir spora aniden başlamak kadar birden bırakmak da sakıncalıdır. Bir hareketi ölçülü ve devamlı yapmak vücut sağlığı açısından en doğru davranışdır.

    Sağlık açısından hareketli olmak yararlıdır. Hareket etmekten kaçınmayan insanlarda kan dolaşımı daha sağlıklı olacağından beynin çalışması da daha verimli olacaktır. Spor yapmak vücuda hareketlilik sağlayacağı için önemlidir. Ancak her spora her yaşta ve hiçbir hazırlık yapmadan, gerekli tıbbi kontrollardan geçmeden başlamak doğru değil ve de tehlikelidir.

    Vücudun alıştığı hareket temposundan birden bire daha hareketli bir tempoya geçiş ilk olarak kalbin itirazı ile karşılaşır. Koşmanın veya hızlı yürümenin sağlık için iyi olduğunu öğrendiğiniz de daha önceleri yapmadığınız bu işleme birdenbire başlayıp süreyi uzatmaya zorlamanız sağlığınız için fayda yerine zarar getirir. Herşeyi azdan başlayarak çoğaltmak en doğrusudur.

    [​IMG]

    *Mantıklı hareket edin:Sakin ve realist davranın. Eğer spor salonuna belirli bir amacınız olmadan gidiyorsanız hiçbir sonuç alamazsınız. Kendinizi motive etmelisiniz. Başarmak için ilk şart gerçekçi düşünmektir. Formunuzu bir gün içinde değiştirmeyi hayal etmemelisiniz. Bunun için birçok hafta, hatta ay gerekeceğini aklınızdan çıkarmayın. Eğer bunu kabullenebilirseniz, daha kolay antrenman yapar ve isteksizliğinizden de kurtulursunuz.

    * Kendinizi dinlemeyi öğrenin:Vücudunuza kulak vermeyi öğrenin. Çünkü organizmanız ne durumda olduğunuzu herhangi birinden daha iyi biliyor. Ayrıca onu fazla da zorlamayın. Kendinizi yorgun hissettiğiniz zaman antrenmanları azaltın, zinde olduğunuzda da artırın.

    *Her zaman hazırlıklı olun:Spor eşyalarınızı sürekli elinizin altında bulundurun. Hatta mümkünse bir spor çantanızı da arabanıza koyun. Böylece daha rahat bir biçimde spor salonunun gidersiniz.

    *Zevklerinizi hareket geçirin:Sürekli aynı egzersizleri yapmaktan kaçının. Değişiklikler isteğinizi artıracaktır. Öyleyse yeni spor dalları, değişik antrenmanlar deneyin. Salonda yapılan çalışmaları, açık hava sporlarının destekçisi olarak görün ve ona göre davranın.

    * Kendi ritminizi yakalayın
    Eğer daha yeni başladıysanız, çok ağır bir program takip etmeye çalışmayın. Hiçbir şeyin sizi demoralize etmesine izin vermeyin. Böyle yaptığınız zaman daha başarılı olduğunuzu göreceksiniz.

    *Eğlenceli hale getirin
    Egzersizleri bir arkadaşınızla yapmak daha eğlencili olur. Böylece kendinizi motive edebilir ve performansınızı yükseltebilirsiniz. Ya da antrenman sonrası için bir arkadaşınıza randevu verin ama bunu dışarda yapın. Böylece antrenmanı kaytarmayacak, onun dışarıda beklediğini bilerek daha seri hareket etmeye çalışacaksınız.

    *Kafanızı boşaltın:Spor salonun kapısından içeri girerken tüm endişelerinizi ve sıkıntılarınızı dışarda bırakın. Spor yapmaya, rahatlamaya, zevk almaya gidiyorsunuz. Jimnastik sırasında problemlerinizi düşünmek hiçbir işe yaramaz.

    *Cesaretinizi toplayın:Her gün spor da yapsanız, bir gün başarılı olmayacağınız bir zaman gelebilir. Bu inancınızı yitirmenize yol açabilir, ancak cesaretinizi kaybetmemeye çalışın. Bunu takıntı haline getirmeden, biraz daha cesaretle denemek, yeniden başarmanızı sağlar.

    * Başarılarınızı not edin:Bir yere verdiğiniz kiloları, performansınızı not edin. Her yeni başarınızda yeni bir istek duyacaksınız.

    * Biraz ara verin:Vücut bazen dinlenmek ister. Kendinizi çok yorgun hissediyorsanız, tekrar güç toplamak için spora ara verin. Kendinizi düzenli bir şekilde kulübe gitmek zorunda hissetmeyin. Vereceğiniz ara ilerde daha başarılı olmanıza yardımcı olur.

    * Düşüncelerinizi dağıtın
    Sizi bekleyen 20 dakikalık koşu süresini ya da 10 mekiği düşünmek yerine, kafanızda bir sonraki rahatlatıcı hareketi canlandırın. Eğer egzersizin yorucu sonunu düşünürseniz, bırakmak isteği duyabilirsiniz.

    * Sonuçları deneyin:Dolabınızdaki dar siyah elbisenin içine gireceğiniz günü hayal edin. Bu elbiseyi sık sık dolaptan çıkarın ve ona girmeye çalışın. Her seferinde içine daha kolay girdiğinizi gördüğünüzde, kendinizi daha rahat hissedeceksiniz.

    * İradeli davranın
    Eğer bir gün antrenmana gitmek istemezseniz, kendinizi biraz zorlayın ve salona gidin. Göreceksiniz, bir kez içeri girdikten sonra anında rahatlayacak ve çalışmaya hazır hissedeceksiniz.

    *Keyif alın:Spor yapmak bir yük değil, zevktir. Neden haftasonları ailenizle birlikte bisiklete binmiyor veya top oynamıyorsunuz?

    *Planlı hareket edin:Ajandanızda spor yapmak için bir gün belirleyin ve bunun dışına çıkmayın. Bunu ciddi bir randevu gibi kabul edin ve atlatamamaya özen gösterin.

    *Arkadaşınızla birlikte spor yapın:Yapılan araştırmalara göre, arkadaşlarla birlikte yapılan spor, hem daha eğlanceli oluyor, hem de devamlılık getiriyor.

    *Söz verin:Eşinizle bir anlaşma yapın. Eğer siz spor derslerinizi aksatmadan devam ettirirseniz, o size bir hoşluk yapsın. Sözünüzü tutmadığınız takdirde de bu size bir görev olarak geri dönsün. Tabii sözünüzde durmaya özen gösterin.

    * Düzeni takip edin:Müzikle birlikte spor yapmak, daha kolay ritim kazanmanızı ve az yorulmanızı sağlar. Böylelikle hem motive olursunuz, hem de eğlenirsiniz.

    *Zayıflıklarınızı kabul edin:Her zaman süper formda olamayacağınızı kabul edin. Öyleyse kendinizi yorgun hissettiğiniz zaman, kendinize biraz daha zaman ayırın ve rahatlamaya çalışın.

    *Kendinizi sevin:Kendinize karşı acımasız olmayın. Pozitif düşünün ve yaptıklarınızdan ötürü kendinizden gurur duyun. Başarmanın en iyi yolunun kendinizi sevmek olduğunu düşüncelerinize iyice yerleştirin.

    Alıntı
     

Sayfayı Paylaş