Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları

'Sağlık Rehberi' forumunda Dark tarafından 9 Kasım 2010 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Kilo Vermenin Yolları
    Dış görünüşün çok önemli olduğu günümüzde, zayıflamak adına bin bir yol denenmektedir. Kabul ediyoruz ki bazıları bunu abartıyor ve aşırı zayıflamaya çalışıyor. Oysa her birey için ideal olan bir kilo vardır ve bunu korumak gerek. Yani her kişi için tek bir değer yoktur, ideal kilo boya göre tayin edilir. ( Gerçi artık buna, bel ölçüsü de eklenmiştir.

    Kadınlarda 88 cm, erkeklerde ise 102 cm’ den fazla çıkan kişilere, kilo vermeleri önerilmektedir. ) . İşte bu nedenledir ki, uzun süreli başarı için mutlaka ve mutlaka kişiye özel bir program yapılmalıdır. Bütün bunların yanında, kilo vermek adına, herkes için geçerli kurallar mevcuttur.

    Sağlıklı bir şekilde kilo vermek istiyorsanız şu önerileri göz ardı etmeyin:

    1-Sabah kahvaltısı atlamayın. Bu diğer öğünlerde daha az yemenizi de sağlayacaktır.

    2-Öğün atlamayın, öğün sayısını azaltmayın. 3 öğün ana yemek yiyin, ara öğünler ile de öğün sayısını artırın. Kan şekerinin düşmemesi ve açlık duygusunun oluşmaması için sık sık beslenmek şarttır. Aralarda acıkırsanız, sağlıksız abur cuburlar yerine taze meyve gibi sağlıklı atıştırmalar yapın. Ara öğünlerde ana öğün kadar önemlidir.

    3-Diyet yapmaya karar verdiysek, bir uzmandan yardım alınmalıdır.

    4-Sebze ve meyve tüketimini artırın. Vücudun temel ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri haplardan değil, doğal sebze ve meyvelerden almak çok daha sağlıklı bir tercihtir.

    5-Yemek taparken, katı yağlar yerine bitkisel yağları tercih edin. Daha az doymuş ( hayvansal ) yağ kullanın. Doymamış yağ oranı yüksek yağları tüketmeye özen gösterin.

    6-Çikolata vb. şeyleri sürekli atıştırmak yerine, örneğin bir elma yiyin. Daha az hazır bisküvi, pastane ürünleri tüketin.

    7-Düzenli olarak, haftada en az bir kez, balık yiyin.

    8-Yemeğinizi yavaş yavaş yiyin.

    9-Bol bol su için. Suyun yerini hiçbir şey tutmaz.

    10-Tek besine yüklenmemeli diyette çeşitlilik olmalıdır.

    11-Her gün aynı saatte kalkmaya çalışın.

    12-Daha az tatlı tüketin.

    13-Yarım yağlı ya da yağsız süt ve süt ürünleri tercih edilmelidir.

    14-Hayatınıza hareket katın, tembellikten kaçının. Örneğin kısa mesafelerde araba yerine yürümeyi tercih edin.

    15-Tuz ve şeker kullanımınızı azaltın.

    16-Spor yapın.
    JulesVerne