Sağlıklı Kahvaltı Menüsü

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 26 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Kahvaltı Menüleri
    Sağlıklı Kahvaltı Menüsü Örnekleri

    Sağlık Bakanlığı tarafından da önerilen sağlıklı kahvaltı menüleri

    Öğünlerin içinde en önemlisinin sabah kahvaltısı olduğunu kaydeden Bakanlık, akşam yemeği ile sabah kahvaltısı arasında yaklaşık 12 saatlik bir süre geçtiğine, bu süre içinde vücudun kandaki besinlerin tümünü kullandığına işaret

    Sağlıklı Kahvaltı Örnekleri

    *Bir su bardağı süt, bir kibrit kutusu beyaz peynir, 5-6 adet zeytin, domates, 1-2 dilim ekmek,

    *Bir su bardağı sütle karıştırılmış kahvaltılık tahıl ürünü, 1 çay bardağı taze sıkılmış meyve suyu,

    *Bir su bardağı süt, bir yumurta, bir dilim reçelli ekmek, bir adet mandalina,

    *Bir su bardağı süt, tahin-pekmez, 4-5 adet ceviz içi, 1 adet mandalina.

    Yumurtayı Katı Yiyin
    Vücut ağırlığı fazla olmayanların, kahvaltılarına pekmez, bal, reçel, marmelat, fındık ezmesi ekleyebileceklerini bildiren Bakanlık, yumurtanın kaynamaya başladıktan sonra 8-10 dakika pişirilmesini önerdi.
    Broşürde, kahvaltıda içilen çayın besinlerde bulunan yararlı maddelerin kullanımını azalttığı belirtilerek, Bu nedenle çay açık ve limonlu olmalı. Daha çok ıhlamur gibi bitki çayları tercih edilmeli.

    kahvaltıda süt içmek en sağlıklısıdır.Bakanlık, besin içeriği zengin olması nedeniyle evde yapılan tarhana, yayla, mercimek çorbalarının da kahvaltıda tüketilebileceğine işaret etti.

    Alıntı