Sağlıklı diyetin özellikleri

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 26 Temmuz 2009 tarihinde açılan konu


  1. Sağlığınız ve estetik görünüm için kilo verme kararı aldıysanız, uygulayacağınız diyetin özelliklerine dikkat etmelisiniz.

    Düzensiz beslenme, uzun süreli ilaç kullanımı, hormon bozukluğu bir çok etkene bağlı olarak fazla kilo sorunu yaşıyor olabilirsiniz.Uzman tavsiyesine göre size en uygun diyeti özellikleriyle birlikte yapmalısınız.
    İşte uzmanların önerdiği sağlıklı diyetin özellikleri:


    Egzersiz planı
    Kilo vermek, kalp sağlığınızı korumak, cildin gerginleşmesini sağlamak için düzenli egzersiz yapmanız gerekir. Eğer diyetisyeniniz size, ezgersiz yapmadan kilo vereceğinizi vaaediyorsa bir kez daha düşünmelisiniz.


    Karbonhidrat, protein gibi tüm besin gruplarından oluşan beslenme menüsü
    Vücudun, sağlığını koruyabilmesi doğadaki bir çok yiyecek ve içeceğe ihtiyacı vardır. Diyet menünüzde sadece bir besin grubuna yönelik yiyecekler varsa, sağlığınız risk altına girebilir. Yeterli ölçülerde protein, karbonhidrat içeren gıdalarda da beslenmelisiniz.


    Yavaş ama kararlı kilo vermenizi hedeflemesi
    1 haftada 5 kilo verebileceğinizi vaad eden diyet listeleri sağlığınıza zarar verebilir. Hızlı kilo verme sırasında, vücuttaki kaslar zayıflayabilir, basen ve bel bölgenizde çatlaklar oluşabilir. Diyet yapmayı bıraktığınız anda verdiğiniz kiloları aynı hızla geri alabilirsiniz ve bu kez aldığınız kilolar vücutta yağ olarak depolanır.


    Ara öğünler için sağlıklı önerilerde bulunması
    Sağlıklı beslenmede az ama sık yemek önemlidir. Diyet menünüzde ara öğünlerin olup olmadığına dikkat ediniz. Akşam üzeri ya da gece yatmadan önce yemek yemek isteyebilirsiniz. Diyet planınız size bu ara öğünler için sağlıklı öneriler sunmalı. Sebze meyve ile ara öğünleri geçirmek önemlidir ancak onların neler olduğu daha da önemlidir. Faydalı sebzelerden biri olan havuç, içeriğinde şeker bulundurması nedeniyle diyet sırasında tercih edilmemelidir.


    Günde 2 litre su içmenizi önermesi
    Su içmenin insan sağlığına faydası sonsuzdur. Vücudu toksinlerden arındırır, cildi temizler, içerdiği kalsiyum ile kemik erimesine karşı koruyucudur. Dolayısıyla diyet listenizde bol su içmek maddesi mutlaka bulunmalıdır.
     



  2. Cevap: Sağlıklı diyetin özellikleri

    Günde 1500-2000 kalori ayda 4-5 kilo (metabolizmaya göre değişiyor) zayıflatıyor. Tabi günde 6 öğün (3 ara 3 ana öğün) yemek yemek koşulu ile.