Sağlıklı Bir Gebelik İçin Beslenme Rehberi

'Bebek Bakımı' forumunda EyLüL tarafından 27 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Bir Gebelik İçin Beslenme

    Besin Çeşitliliğine dikkat edin Yiyeceklerinizin çeşitlendirilmesi, beslenmeden elde edeceğiniz faydanın maksimuma çıkarılabilmesi için gereklidir. Hem ana grup gıdalar arasında, hem de gruplar içinde değişik yiyecekler yemeye gayret gösterin.

    Besin Piramidi size yiyecekler arasında yapacağınız değişikliklerde faydalı olabilmek amacı ile geliştirilmiştir. Buradaki yiyecek değişim tablolarının da yardımı ile beslenmenizi çeşitlendirin.

    Sağlıklı kilo ve Egzersiz:Sağlıklı kilonun korunması hem birçok hastalığın önlenebilmesi, hem de gebeliğin sağlıklı olabilmesi ve korunabilmesi için önemlidir.Çok fazla zayıflık ta, çok fazla şişmalık ta başarılı bir hamilelik şansını tehlikeye atar.

    Sağlıklı kilo herkes için standart değildir.Gebe kalmadan önce ideal kilonuz için doktorunuza danışmanız önemlidir. Kilo değişiklikleri ani olmamalı, uygun bir süreye dağılmalıdır. Bu konuda doktorunuzdan yardım alın.

    Bol Miktarda Meyve, Sebze ve Tahıl Tüketin: Sağlıklı beslenmenin temel taşları meyve , sebze ve tahıllardır.Bu gruptaki besinler lifler ve ve yaşam için zorunlu vitamin ve mineraller açısından çok zengindirler.Aynı zamanda birçok çalışmanın sağlık açısından önemini gösterdiği fitokimyasallar açısından zengindirler.

    Hayvansal gıdaların çok fazla tüketilmesi kan kolesterol düzeylerini arttıracaktır. Bütün hayvansal gıdalar, özelliklede yumurta sarısı, karaciğer ve diğer sakatatlar kolesterol içermektedir. Günde 300 mg ın altında kolesterol alınması önerilmektedir.


    Sağlıklı Gebelik İçin Öneriler

    Düzenli jinekolojik muayene ol.

    Folik asidi unutmadan düzenli al.

    Toxoplazma,hepatit B ve rubella testlerini yaptır,hastalık taşıyıcı kişilerden uzak dur.

    Tiroid fonksiyonları açısından TSH düzeyine baktır.

    Kendini devamlı yorgun ve halsiz hissediyor isen sadece doktorunun önerdiği multivitaminleri kullan.

    Bilinçsiz diyet yapma.Tamamen yağsız beslenme yağda eriyen ve çocukta özellikle beyin gelişimi için gerekli olan A,E ve K vitaminlerinin emilimini de engeller.Diyet yapıyorsan günde 3-4 kaşık zeytinyağını mutlaka tüket.

    Bol miktarda taze, dondurulmamış sebze ve meyve tüket.

    Seyahate çıkacaksan doktoruna mutlaka bilgi ver.