Sağlıklı Beslenmenin Kuralları

'Haberler' forumunda HazaN tarafından 8 Şubat 2011 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Beslenmenin Temel Kuralları Nelerdir?
    [​IMG]
    - Yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenme bilinci edinmeyi hedef alın.
    - Günlük beslenme ihtiyaçlarınızı mutlaka tamamlayın. Eksik veya fazla beslenmekten kaçının.
    - Az ve sık beslenmeye dikkat edin, günde 6 öğün tüketin.
    - Birbirini takip eden öğünler arasındaki zaman aralığı 2-3 saat olmalıdır. Gün içinde 4 saatten fazla aç kalmamaya özen gösterin.
    - Vücudumuzdaki kan dolaşımı akışkanlığını sağlamak ve günlük harcadığımız enerjiyi yükseltmek için, günde en az yarım saat olmak şartıyla spor yapmayı alışkanlık haline getirin.
    - Su hayattır ve suyun hayatımızda bol miktarda yer alması gerekir. Bu yüzden günde en az 8 bardak su tüketmeye özen gösterin.
    - Tam tahıl ürünlerine sofranızda yer verin.
    - Lif oranı yüksek olan meyve, sebze, kuru baklagil ve tam tahıl ürünlerini sıklıkla tüketin.
    - Günlük yağ tüketiminizi azaltın. Özellikle doymuş yağ içeriği yüksek olan katı yağlar yerine, sıvı yağları tercih edin.
    - Kızartma ve kavurma şeklinde pişirme yöntemlerinden uzak durun. Kızartma ve kavurma şek yöntemlerinden uzak durun.
    - Günde 5-9 porsiyon taze sebze ve meyve tüketmeye özen gösterin.
    - Tek düze beslenmekten ve hep aynı besinleri yemekten kaçının.
    - Alkol tüketimi konusunda dikkatli olun ve aşırıya kaçmayın.
    - Kanser riskini azaltmak için sofranızda antioksidan besinler bulundurun.
    - Kalsiyum bakımından zengin olan süt ve süt ürünlerine beslenmenizde yeteri kadar yer verin.
    - Çay, kahve, asitli içeceklerin kafeinden zengin olduğunu unutmayın ve günlük kafein alımınızın 300 mg’ı aşmamasına özen gösterin.
    - Demir kaynağı olan et ürünleri, yumurta, koyu yeşil yapraklı sebzeler ve pekmez de öğünlerinizde yeterli miktarda yer almalıdır.
    - Balık, deniz ürünleri ve yağlı kuruyemişler de, omega-3 yağ asidi içerikleri nedeni ile tercih edilmesi gereken besinlerdendir.
    - Kaliteli yaşama katkı sağlamak için yemekten keyif almalısınız. Bernard Shaw’ın dediği gibi; "Keyifler değildir yaşamı değerli yapan, yaşamdır keyif almayı değerli kılan" sözünü unutmayın.
    - Tavuk derileri, etlerin yağlı kısımları gibi görünür yağları tüketmemeye dikkat edin.
    - Sosis, sucuk, salam, pastırma gibi işlenmiş şarküteri ürünlerini olabildiğince az tüketin.
    - Süt ve süt ürünlerinin kaymak kısmını yemekten kaçının.
    - Peynir, zeytin gibi besinler tüketirken az tuzlu olanları tercih edin veya bu ürünleri suda bekleterek tuz içeriklerini azaltın.
    - Ev dışında da besin seçimine ve hijyen kurallarına dikkat edin.
    - İştahı dengelemek ve sindirimi kolaylaştırmak için stresle mücadele etmenin yollarını öğrenin.