Sağlıklı Beslen Yüzün Kırışmasın

'Kişisel Bakım' forumunda Blue tarafından 5 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Beslen Yüzün Kırışmasın
    Amerikalı araştırmacılar, sağlıklı beslenmenin yüzdeki kırışıklıkları önlediğini açıkladı. Peki yüzdeki kırışıklıkları ve çizgileri önlemek için neler yemeliyiz?

    Mayo Klinik Kadın Sağlık Kaynakları uzmanları tarafından yayınlanan raporda, beslenme tarzının yüzde kırışıklık oluşmasını etkilediği belirtildi.

    Journal of American College of Nutrition dergisinde yer alan araştırma raporunda, fazla miktarda sebze ve meyve tüketerek her gün zeytinyağlı yiyeceklere yönelenlerin, cilt sağlığını da koruyabildikleri belirtildi.

    Avustralya, İsveç ve Yunanistan'da 70 yaş ve üzeri 400 insan üzerinde araştırma yapıldı. Koyu ve açık renkli cilde sahip olanlar da dahil, baklagiller, zeytinyağı, kuru yemiş ve besin değeri korunmuş un ile yapılmış ekmekle beslenen insanlarda ciltteki kırışıklıkların daha az olduğu saptandı.

    Cildi kırıştıran besinler

    Tereyağı
    Kırmızı et
    Şekerli yiyecekler
    Bilim adamları, anti kanserojen değeri olan A, C ve E vitaminlerinin cildi, çevresel etkilerin meydana getirdiği zararlardan koruduğu kaydedildi.