Sağlığı uyku ile yakalayın!

'Kadınca' forumunda eftelya tarafından 10 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    sağlıklı uyku alışkanlıkları

    Amerikan Ulusal Uyku Vakfına göre uyku kişi sağlığı için son derece önemli. 20 dakikalık egzersiz bile uykunuza önemli katkılar sağlayabilir.İşte Life Fitness uzmanlarından uyku ilgili bazı yararlı bilgiler:
    - Az uyku metabolizmayı doğrudan yavaşlatıyor. Araştırmalar günde yedi saatten daha az uyuyan kişilerde obezite eğiliminin %75 daha fazla olduğunu gösteriyor. Sonuçlara göre az uyumak vücuttaki açlık hormonu ghrelin’ı arttırırken tokluk hissi veren leptin hormonunun azalmasına neden oluyor.
    - Ağır egzersiz programıyla az uykunun bir arada olması faydadan çok zarar sağlayabiliyor. Çünkü egzersiz sırasında vücutta gerçekleşen hücresel yıkım, uyku sırasındaki yapım ile tolore oluyor. Ağır egzersiz sonrası yeterli uykunun olmaması sakatlanma da dahil olmak üzere olumsuz sonuçlar doğurabiliyor.
    -Az uyku iştahı tetiklerken, egzersiz motivasyonu ve verimini düşürebiliyor.
    - Ağırlık egzersizleri sonrası minumum 6 saatlik uyku kasların dinlenmesi için gerekli oluyor. Aynı Durum ağır Cardio egzersizleri için de geçerli.
    - Uyku eksikliği beyinin enerji kaynağı glukoz metabolizmasını %30 - %40 oranında yavaşlatabiliyor. Bu durum egzersiz seviyenizi ve egzersize olan motivasyonunuzu etkileyebildiği gibi konsantrasyonunuzu düşürerek olası sakatlanmalara davetiye çıkarabiliyor.
    - Sıkı bir grup Cycle dersi, Circuit egzerisizi ya da 30 dakikalık Interval egzersizi deneyebilirsiniz. Yoğun egzersizler kaslarınızın yorulmasını sağlayarak uykunuza yardımcı olacak dopamin hormonu salgılarlar.
    aksam