Saç İçin Gerekli Vitamin Ve Mineraller

'Kişisel Bakım' forumunda EyLüL tarafından 20 Kasım 2011 tarihinde açılan konu


  1. Saç İçin Gerekli Tüm Vitamin Ve Mineraller
    Saç İçin Gerekli Vitamin Ve Mineraller Nelerdir?
    Saç İçin Gerekli Vitamin Ve Mineraller Hakkında Bilgi

    Saçlarınıza dışardan yaptığınız bakım ve destek, saçlarınız da kısa süreli bir değişim gerçekleştirir.

    Saç sağlığı için, beslenmenin önemi büyüktür. Saçı kökten beslemek için saçlara sağlık veren, besinlerle, beslenmek gerekir.

    Sağlıklı Saçlar için Gerekli Vitaminler ve Faydalı Besinler Neler

    A vitamini : Saç tellerinin gelişimi için yardımcı, ama saç derisi üzerinde de dengeleyici bir rol oynuyor. Karaciğer, yağlı balık, süt ürünleri, yumurta, ıspanak, marul, kırmızı renk meyve ve sebzelerde bulunuyor.

    B4 vitamini : Saç folikülü için gerekli. Patateste, yumurta sarısında, meyvelerde, lahanada, domates ve ette bulunuyor.

    B5 vitamini : Saçların uzaması, güçlenmesi için önemli. Karaciğer, yer fıstığı, brokoli, hububatlar, karnıbahar ve avokadoda bulunuyor.

    B6 vitamini : Saçların canlılığı için gerekli. Kırmızı et, balık, yumurta, patates, muz, kuruyemiş, lahana ve ıspanakta bulunuyor.

    H vitamini : Saçların dökülmesini önlemek için gerekli. Karaciğer, böbrek, kuruyemiş, yumurta sarısı, süt ve süt ürünlerinde bulunuyor.

    Folik asit (B9) : Saçlara canlılık ve parlaklık kazandırıyor. Karaciğer, ıspanak, lahana, brokoli, kuruyemişte bulunuyor.

    E vitamini : Kan dolaşımına yararlı. Foliküllerin yaşlanmasını önlüyor. Kırmızı et, bitkisel yağlar, yumurta, yeşil yapraklı sebze, kuruyemişte bulunuyor.

    F Vitamini : Saç ve deri sağlığı için gerekli. Bitkisel yağlar, kuruyemiş, avokadoda bulunuyor.

    Selenyum : Saç derisinin canlanması, kepeği önlemek için gerekli. Yumurta, ton balığı, domates, et, çikolatada bulunuyor.

    Demir : Saç köklerini besliyor. Eksiliği durumunda saçlar zayıflıyor ve dökülüyor. Karaciğer, et, ceviz, yumurta sarısı, bira mayasında bulunuyor.

    Çinko : Yağ üretimini dengeliyor. Deniz ürünleri, karaciğer, tavuk eti, kırmızı et, badem ve süt ürünlerinde bulunuyor.

    [​IMG]

    Sağlıklı Saç İçin Vitaminler Ve Günlük İhtiyaç

    Vitamin A = 5,000 IU
    Vitamin C = 60 mg
    Vitamin E = 400 IU den fazla
    Biotin = 150-300 mcg
    Inositol = 600 mg den fazla
    Niacin (Vitamin B3) = 15 mg
    Pantothenic Acid (Vitamin B5) = 4-7 mg
    Vitamin B6 = 1.6 mg
    Vitamin B12 = 2 mg

    Sağlıklı Saç İçin Mineraller Ve Günlük İhtiyaç

    Kalsiyum = 1,500 mg
    Krom = 120 mg den fazla
    Bakır = 3 mg den fazla
    İyot = 50 mcg
    Magnezyum = 280 mg
    Manganez = 3-9 mg
    Potasyum = 3,500 mg
    Selenyum = 55 mcg
    Silisyum = 55 mcg
    MSM = 1-3 g
    Çinko = 12 mg