Sabahları Nasıl Erken Kalkabilirim

'Soru Cevap' forumunda Misafir tarafından 4 Mayıs 2012 tarihinde açılan konu


  1. Arkadaşlar sabah erken kalkamıyorum. Acaba sabah erken kalkabilen arkadaşların bir önerisi var mıdır? Yardımcı olabilir misiniz?
     



  2. Cevap: Sabahları Nasıl Erken Kalkabilirim

    akşam erken yat
     



  3. Cevap: Sabahları Nasıl Erken Kalkabilirim

    ben önemli bir şey olduğunda piskolojık olarak kendimde kalkma isteği oluyor mesela bayramda yada sınava girerken ve tatile çıkıcvağın zaman...
     



  4. Cevap: Sabahları Nasıl Erken Kalkabilirim

    annene söyle yada evde kim varsa o kaldırsın
    kimse yoksa akşam çok heyecanlan bak görürsün
     



  5. Cevap: Sabahları Nasıl Erken Kalkabilirim

    Erken kalkmanın yolları

    1. Yavaş Başlayın. Birdenbire erken kalkmaya çalışırsanız, büyük ihtimalle zorlanacaksınızdır. Yavaş yavaş hergün 15 dakika kadar daha erken kalkmaya çalışın. Ertesi gün bir 15 dakika daha erken kalkın. Kademe kademe hedefinize doğru yaklaşacaksınız. 'Aheste aheste çıkacaksın bu merdivenlerden'.

    2. Erken Yatın. Geç yatmaya alışmış, gece yarısına kadar televizyon seyrediyor ya da internette sörf yapıyor olabilirsiniz. Hem bu alışkanlığınıza devam ederseniz hem de erken kalkmaya çalışırsanız, belli bir noktada vücudunuzun isyanları oynaması kaçınılmaz olacaktır. Ve fakat elden çıkan erken kalkma alışkanlığınız olursa, yine geç kalkacak ve yeni baştan başlamak zorunda kalacaksınız. Uykunuz gelmediyse bile erken yatın ve yatakta okuyun. Eğer gerçekten yorgunsanız göz kapaklarınız çabucak ağırlaşacak, değil ise okuma sayesinde huzurlu bir uykuya geçiş yapabileceksinizdir.

    3. Çalar saatinizi uzak tutun. Çalar saatinizi yataktan mümkün olduğunca uzağa koyun ki, 'Uyuma' düğmesine eliniz gitmesin. Bu düğmeyi hiçbir zaman kullanmayın. Selo bant ile bu düğmeyi bantlamak da işe yarayacaktır. Buradaki hile, saati kapatmak için yataktan kalkmak zorunda olmanız. Bu noktadan sonra da sadece ayakta kalmaya devam etmeniz gerek.

    4. Yatak odasından çıkın. Saati kapattıktan sonra, yatağa dönmek için sebepler bulmaya çalışmadan önce odadan çıkın. Banyoya bir ziyaret benim ilk yaptığım iş mesela. Banyoda işim bitip, elimi yüzümü de yıkayınca yeterince ayılıyorum. Eğer hala uyanmadıysanız aynaya bakın. Korkudan uyanacaksınızdır.

    5. Beyninizi dinlemeyin. İç sesiniz sizi yatağa döndürmek için taklalar atabilir. Hiç kulak asmayın. Dinlemeye başlarsanız, yatağa geri döneceksinizdir.

    6. İyi bir sebebiniz olsun. Sabah yapacağınız önemli bir şey bulun. Bu sebep sizi motive edecektir. Ben sabahları blog yazmayı seviyorum. Bu benim sebebim. Siz de sizinkini bulun.

    7. Erken kalkmayı kendinize bir ödül olarak düşünün. İlk bakışta zor bir şey yapıyorsunuz gibi görülebilir, ancak bunu zevkli ve verimli bir hale getirirseniz bu işten çok zevk alacaksınız. Motivasyonunuz da artacaktır. Güzel bir sıcak çikolata, kahve ya da çayla ödüle başlayabiliriz mesela. Ben günün doğuşunu seyretmeyi, okuduğum kitaptan bir bölüm bitirmeyi ya da sesizlik içinde egzersiz yapmayı da seviyorum. Sizde kendi ödülünüzü keşfedin!

    8. Ekstra zamanın keyfini çıkarın. Sadece okumak için, televizyon seyretmek için ya da internette ya da denizde sörf yapmak için erken kalkmayın. Sabahtan, akşam yemeğini hazırlayabilirsiniz mesela. Ya da öğlen için birşeyler hazırlayıp, vakit kazanabilirsiniz. 2 saat içinde 3 saatlik iş yapacaksınız. Etkinliğiniz çok artacak


    alıntı