Rise of the Argonauts

'Oyun Bölümü' forumunda cCasT tarafından 4 Temmuz 2010 tarihinde açılan konu


  1. God of War ile tüm dikkatleri ve ilgileri üzerine çeken epik yunan mitolojisi oyunları, titan guest ile de hatırı sayılı derecede oyuncu kitlesi toplamıştı. Bu sefer ise oyun yapımcıları, en meşhur yunan efsanelerinden biri olan Altın post’u konu almaya karar vermişler. Jason ve Argonaut tayfasının hikâyesini konu alan Rise of the Argonauts (RotA)’un yapımcılığını, Liquid Entertainment üstlenmiş. Bakalım, önceki başarısızlıklarını bu sefer örtebilmişler mi?

    “Jason, bir suikast sonucu öldürülen karısı Alcanes’in intikamını, suikastçıyı öldürerek aldıktan sonra, onu tekrar hayata getirmeye karar verir. Alcanes’in bedenini, bir zamanlar evlenecekleri yeri getirir ve can verebilme gücü olan Altın postu almak için, ülkesi amcasının yönetimine bırakır ve uzun bir yolcuğa çıkar.”
    Grafik gücüyle ön planda olan RotA, bunun dışında pek bir şey sunmuyor oyuncuya. Çevre ve karakter modellemeleri kimi zaman etkileyici olup, atmosfere sokarken, kimi zaman da oyuncuyu ortamdan soğutabiliyor. Özellikle Jason’un ayakları keçi ayağı gibi. Bu durumun mitoloji ise bir alakası olduğunu zannetmediğim için, yapımcıların bu durumu nasıl fark edemediklerini çok merak ediyorum. Yapımdaki animasyon hataları 1-2 ile kalmayıp, artarak, bir süre sonra can sıkar hale geliyor. Ufacık yüksekliğe sahip bir yerden atlayamayıp, başka bir yoldan giderek, atlamak istediğimiz yere ulaşmak, bu durumu destekler cinsten. Aslına bakılırsa bu oyun, oyuncuyu şaşkına uğratacak noktalarla dolu. Kapılardan geçmek veya merdivenlerden geçmek için ille de ortasından gitmeniz gerekiyor. Aksi halde kahramanımız (!) olduğu yerde koşuyor, taa ki siz platformun tam ortasını tutturana kadar. Grafiklerin güzel olduğundan bahsetmiştik, yetenek ağacı, tanrı ve yıldız menüleri başarıyla hazırlanmış. Fakat bunlar pasif özellikler olduğu için, oynanış esnasında oyuna bir şeyler sunmayarak, oynanışı iyi yönde etkileyemiyorlar. Savaş sahneleri de başarısız hazırlamış diyebiliriz. En azından yetenekler açana kadar aynı hareketleri yapmak, harita sisteminin başarısızlığı, sizi harita boyunca gezdirmesi ve birbirini tekrarlayan çatışmalar bir süre sonra oyuncuyu müthiş derecede sıkabiliyor. Düşmanların animasyonları ilkin göze hoş geliyor, fakat daha sonra düşmanların ölüşünde hiçbir şekilde yaratıcılık ve çeşitlilik görememeye başlıyorsunuz. Bu durum da, savaş eğlencesini ortadan kaldırıyor. Belki bu oyuna en çok yakışabilecek şeylerden biri de kan iken, neredeyse hiç kan efekti göremiyoruz oyunda. Düşmandan fışkıran bir avuç kan, daha yere düşmeden yok oluyor. Oyun sisteminin yeteri kadar istikrarlı olmamasından dolayı meydana gelen donmalar, kimi zaman kendilerini abartarak, sıkılmanıza tuz biber oluyor.
    Oyunun sıkıcı olması, apayrı bir özellik(!) aslında. Öyle ki, oyunu devam ettirip, yeni düşmanlar, yeni yetenekler ve hikâyenin akışını gözlemlemek için, oyuna katlanamıyorsunuz bile. Kimi noktalar ilgi çekici oluyor. Mesela yapımda, konuşma esnasında verdiğiniz cevaplara göre Ares, Athena, Hermes ya da Apollo tanrılarından birine yaklaşıyorsunuz. Çeşitli görevlerde alabildiğiniz bu tanrılar, ayrıca size birbirinden farklı yeteneklerde sunuyor. Detaylı bir şekilde hazırlanmış yetenek ağaçları, her tanrıda ayrı özeliklere sahip. Kimi tanrı savunmanızı güçlendirirken, kimi si saldırılarınızı güçlendirip su, ateş gibi elementleri sizin tarafınıza bahşediyor. Bu durum uzaktan bakınca eğlenceli geliyor, fakat oyunun ağır ve başarısız işleyişi, bu merakınızı da alıp götürüyor. Kişiselleştirebilirlik neredeyse yok. Atak (combo) tuşları çok saçma yerlere yerleştirilmiş ve bu tuşları tekrar düzenleme imkânınızın olmaması, oyuncuyu içine alabilme ihtimali olan fantastik ve epik savaş sahnelerini kötü bir şekilde etkiliyor.
    Büyük umutlarla beklenen Rise of the Argonauts (RotA)’nın büyük bir hüsran yarattığını söylemek gerek. Zayıf oynanabilirliği ile konusu gibi artı yönlerini de baltalayan RotA, fantastik karakterlere ve yunan mitolojisine aşırı ilgi duyan oyuncular dışında kimsenin ilgi duy(a)mayacağı bir yapım olmuş.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     


Benzer Konular
Yükleniyor...