Renklerine göre yiyeceklerin faydaları

'Şifalı Bitkiler' forumunda Ezlem tarafından 5 Aralık 2010 tarihinde açılan konu


  1. Renklerine göre gıdaların faydaları,renklerine göre sebzelerin faydaları

    Renklerine göre gıdaların faydaları...

    [​IMG]

    Renkler sadece yiyecekleri hoş göstermez. Renklerine göre özel besleyicilikleri vardır. İşte renklerine göre gıdaların yararları:

    > Kırmızı: Likopen bakımından zengin olurlar ve kanser riskini azaltırlar. Kırmızı renkli yiyeceklerin başında domates, karpuz, pembe greyfurt sayılabilir.

    > Mor: Bu yiyecekler de, likopen bakımından zengindir ve aynı özelliğe sahiptir. Üzüm, böğürtlen, ahududu ve kırmızı elma bu tür yiyeceklerin başında gelir.

    > Turuncu: Bu tür yiyecekler alfa ve beta keroten içeriyor, kanserin yayılmasını önleyici ve hücreleri yenileyici özellik taşıyor. Havuç, mango, kış meyveleri ve tatlı patates bu gruba giriyor.

    > Sarı: Bu tür yiyecekler, başta C vitamininin etkisiyle hücreleri koruyor ve beta-kriptoksin gibi birçok bağışıklıkla ilgili mineraller içeriyor. Portakal, fasulye ve avakado bu grupta sayılıyor.

    > Sarı-yeşil: Bu tür yiyecekler lutein, keroaten içeriyor ve göz sağlığı için yararlı. Ispanak ve diğer yeşil sebzeler, taze mısır, yeşil fasulye, taze baklagiller ve avakado bu tür yiyeceklere örnek...

    > Yeşil: Genlerin bozulmasını engelliyor, kemik kanserine ve diğer kanserlere karşı önleyici özellik taşıyor. Brokoli, brüksel lahanası, karnabahar, lahana bu
    tür besinlerin başında geliyor.

    > Beyaz-Yeşil: Bu tür yiyecekler hücrelerin ince zarını koruyor. Soğan, sarımsak, kereviz, armut bu grupta yer alıyor.