Reklam Mesajları Nereye Şikayet Edilir?

'Zaman Tüneli' forumunda Eylem tarafından 16 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Reklam Mesajları Nereye Şikayet Edilir?

    [​IMG]
    Gelişen teknoloji ile birlikte hayatımıza zorla giren pazarlama ve tanıtım amaçlı istenmeyen sms, arama ya da e posta iletileri 1 Mayıs tarihi itibari ile tarihe karıştı… Ya da biz öyle sanıyoruz.

    Reklam içerikli mesajların yolunu tıkayan kanun yürürlüğe girdi girmesine ancak hala ısrarla bu yönde gelen arama ve mesajlar tamamen durmadı. Eğer siz de halen bu tarzda mesajlar alıyorsanız yapmanız gereken biraz zaman ayırıp şikayette bulunmak.

    Yeni kanun ile birlikte ticari elektronik iletiler belli bazı şartlar dahilinde gönderilebilecek bu şartların en önemlisi iletilerin alıcılara önceden onay alınmak şartıyla gönderilmesidir.

    Onay vermekten kasıt ise yazılı ya da elektronik iletişim araçları yoluyla verilebilmektedir. Diyelim ki bir mağazadan alışveriş yaptınız ve ödeme sırasında iletişim bilgilerinizin sisteme girilmesine izin verdiniz. Bu andan itibaren otomatik olarak onay vermiş bulunuyorsunuz. Alışveriş yaptığınız mağaza artık telefonunuza ya da mail adresinize tanıtım mesajları atmakta serbesttir.

    Böylesi bir durumda yapmanız gereken herhangi bir ücret ödemeden onayı iptal ettirmektir.

    1 Mayıs tarihinden sonra onayınız olmadan size gönderilen mesajları şikayet etmeniz halinde firmalar bin Türk lirasından elli bin Türk lirasına kadar idari para cezası ile cezalandırılabilecekler. Bunun için sizin tek yapmanız şikayetçi olmak.

    İstenmeyen reklam ve tanıtım içerikli mesajları ikametgahınızın bulunduğu yerdeki Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüğüne yapmanız gerekiyor. Dilerseniz şikayetinizi yazılı olarak yapabilir ya da e-Devlet üzerinden güvenli elektronik imza ya da mobil imza yoluyla da yapabilirsiniz.

    Şikayetinizde belirtmeniz gereken bilgiler şunlardır…

    Kısa mesaj yoluyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin telefon numarası, şikâyetçinin abonesi olduğu GSM operatörünün adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin numarası, bu numaranın bulunmaması halinde marka ve işletme adı gibi alfanumerik bilgisi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir. İletinin yazılı veya görsel bir örneği başvuruya eklenir.