Reklam Filmi Tartışılıyor !!!

'Güncel Bilgiler' forumunda Pardus tarafından 10 Eylül 2009 tarihinde açılan konu


  1. ÜNLÜLERİN OYNADIĞI REKLAM FİLMİ TARTIŞILIYOR

    "Ahali 'Simit Sarayı'nda fink mi atsın?" "Simit satmakla olmayacağını biz de biliyoruz. Moral veriyoruz"

    Bireyleri tüketime teşvik etmenin ekonomiye etkisi olumlu mu yoksa olumsuz mu?

    "Alın, verin.. ekonomiye can verin". Birkaç haftadır yayınlanan bu reklam filminin amacı, vatandaşı kriz psikolojisinden çıkararak yeniden harcama yapmaya ve dolayısıyla ekonomiyi canlandırmaya teşvik etmek.. Yaman Törüner, Deniz Gökçe, Akın Öngör ve Meliha Okur'un bakkal amca, oyuncakçı, simitçi ve çiçekçi olarak rol aldıkları reklam filmlerinin temasından konseptine bir çok eleştiri var. Krizin tam olarak sona erip ermediği sorusuna henüz net bir yanıt verilemezken, vatandaşın tüketime yönlendirilmesi doğru mu? Fikir doğruysa bile, kullanılan örnekler (sakız, oyuncak, simit ve çiçek) projenin amacıyla ne kadar örtüşüyor?

    GÜLİN YILDIRIMKAYA



    Yılmaz Özdil'in Hürriyet Gazetesi'nde yayınlanan köşesinden...

    Kredi kartı hacizleri, ahali "Simit Sarayı"nda fink attığı için mi?

    Alın bir defa geçiyor... Verin iki defa! Esnafla pazarlık etmek istemem ama, bir alıp, niye iki defa veriyoruz birader? Alış-veriş tamam da, alış-verişveriş dünyanın neresinde görülmüş? Bu iş simit almakla hallolacaksa, simit tüketiminin yüzde 75 arttığı Bursa'da niye 25 bin kişi işten atıldı son 6 ayda? Yoksa, ahali "Simit Sarayı"nda fink atıp, parayı çarçur ettiği için mi geliyor fahiş faizli kredi kartı hacizleri? Veya, oyuncakçı Merkez Bankası Başkanı... Çin malı olması bir yana, sattın, sevindin, Allah bereket versin de, hani fiş? A be çiçekçi Meliha'ya kıyamam, epten geçeyim... "TOBB'un 1 milyon 300 bin üyesi var, hepsi bir kişiyi alsa, işsizlik biter" diyen başbakanın yönettiği ülkede, bunların çıkıp, "Sakız çiğneyin, geçer" demesi normal değil mi?

    Hurşit Güneş'in Milliyet Gazetesi'nde yayınlanan köşesinden...

    Toplumsal amaçlı tüketim de tasarruf da olmaz!

    Tüketim bireysel bir tercihtir. Tasarruf da öyle. Toplumsal amaçlı tüketim de, tasarruf da olmaz. Örnekler kötü seçilmiş. Oyuncak, simit, ciklet ve çicek. Bu malların ardıl ve üstel bağları düşüktür. Dargelirli yurttaşlarımızın gidip daha fazla simit alması olanaksız. Gidin araba alın denseydi, belki farklı olabilirdi. Harcamasını kısan kesim teşvik edilmiş olurdu. Kaldı ki, reklamla iç talep hızlansa da, bu ülkenin temel sorunu iç tasarruf eksikliği, yahut tüketim fazlalılığı değil mi? O zaman bu reklam hedefi açısından da eleştirilebilir.


    Fatma Barbarosoğlu'nun Yeni Şafak Gazetesi'nde yayınlanan köşesinden...

    ‘Ayranı yok içmeye' atasözünü çağrıştırıyor!

    Reklamın ikna gücü hemen hemen hiç yok. Hele bir gül alın önerisi fakirler için ayranı yok içmeye diye devam eden ve elbette devamını buraya yazamayacağım atasözünü çağrıştırıyor. Kapitalizmle asla barışmayacağımız yer tam da burasıdır işte. Kapitalizm önce ekonomi önce ekonomi diye inler, İslam önce insan önce insan diye. İslamiyet'te ticaret özendirilmiştir çünkü alışveriş esnasında muhabbet artar, alan el de veren el de bir ihtiyacı karşılamış olmanın huzurunu tadar. Oysa kapitalizmde önemli olan piyasaya sürülmüş ürünün ihtiyacı olsun olmasın birileri tarafından tüketilmesidir.

    Nuran Yıldız Gazete Habertürk yazarı

    Böyle saçmalık görmedim!


    Eskiden "zor günler için paranı bir kenara koy" derdi ana-babamız. Şimdi "neyin varsa harca" diyor devlet babamız... Reklam konsepti saçma. Biri simit satıyor, biri sakız, biri de oyuncak. Çiçekçiyi geç. Simiti, sakızı, Çin malından ucuz oyuncağı zaten fakir fukara alıyor. Daha nesini teşvik edesin. Boş cüzdan adamı simite teşvik etmiş durumda. Zengin cenahta değişen bir şey yok, İstinyePark'a baksanıza.
    Ucuz mal satışında sorun yok, bit pazarına nur yağıyor. Pahalı mal alsan kredi kartını kim ödeyecek? Sanki krizi sokaktaki insan çıkarmış gibi, çözüm onun sırtına yükleniyor. Böyle saçmalık görülmüş şey değil!

    Reklam filmi Facebook'da da espri konusu oldu

    Bir markette çekilen ve reklam filmini tiye alan amatör video Facebook'ta en çok paylaşılanlar arasında. Videoda reklam filmini taklit ederek "içki ve sigara alın, verin" çağrısı yapan genç şöyle diyor:

    "Sigara sağlığa zararlıdır. İçersin, kanser olursun böylece doktor kazanır, hemşire kazanır. Kanseri yenemezsen mezar taşını yapan usta kazanır. Alkol veya sigara tüketirsen sen kaybedersin, ülken kazanır. Ekonomi fedarakarlık ister. Biz ki, Çanakkale'de kendinden kat kat güçlü düşman üstüne gözünü bile kırpmadan saldıran ulusun evlatlarıyız. İçkiden, sigaradan mı çekineceğiz? Alın verin, ekonomiye can verin."



    Meliha Okur

    (Reklam filminde rol alan isimlerden- Sabah Gazetesi yazarı)

    Gül almakla düzelmeyeceğini biz de biliyoruz, amaç moral vermek

    ELEŞTİRİLERİN hiçbirini okumadım, açıkçası umrumda da değil.
    Kim eleştiriyor?
    Cari açığı sorsan biliyor mu, eleştirenler?
    Elbette simit satmakla, gül satmakla ekonomi düzelmez. Bir Çinli bir Amerikalı küçük paralardan büyük değerler yaratmayı düşünür, bizde tam tersi küçük paraları kimse önemsemez.
    Küresel bir kriz yaşanıyor,
    2010 da öyle güzel geçmeyecek maalesef, bunları biz de biliyoruz.
    İnsanların morali bozuk, vatandaşa moral vermek lazım. Bayram geliyor, okullar
    açılıyor.
    Ben şahsen bu reklam filminde pozitif bakmak adına rol aldım ve çok da iyi yaptığımı düşünüyorum.
    Türk halkının beni sevdiğini, bana güvendiğini, beni izleyince moral bulduğunu görüyorum.
    Bu çok önemli bir şey


    Yiğit Bulut

    Gazete Habertürk yazarı


    Filmde oynama teklifi almayanlar eleştiriyor!

    Eleştirilerinde haklı oldukları noktalar olabilir ama "bu kadar sert ve acımasız vurmanın" anlamı var mı, anlamış değilim. Amaç "ekonomiye devinim" kazandırmaksa, birileri en azından deniyor. Olmayabilir, taş yerinden kıpırdamayabilir. "Denenmesi" önemli. Tekrar ediyorum; kazandırmayabilir, hiç işe de yaramayabilir ama atılan adımlar, anlamsızca sert vuracak kadar "büyük bir hata" değildir. Ağır eleştirenler bence "filmde oynaması için teklif götürülmeyenler"!
    Habertürk

    Bu konuda siz ne dersiniz ?
     



  2. Cevap: Reklam Filmi Tartışılıyor !!!

    Meliha Okur

    (Reklam filminde rol alan isimlerden- Sabah Gazetesi yazarı)

    Gül almakla düzelmeyeceğini biz de biliyoruz, amaç moral vermek

    ELEŞTİRİLERİN hiçbirini okumadım, açıkçası umrumda da değil.
    Kim eleştiriyor?
    Cari açığı sorsan biliyor mu, eleştirenler?
    Elbette simit satmakla, gül satmakla ekonomi düzelmez. Bir Çinli bir Amerikalı küçük paralardan büyük değerler yaratmayı düşünür, bizde tam tersi küçük paraları kimse önemsemez.
    Küresel bir kriz yaşanıyor,
    2010 da öyle güzel geçmeyecek maalesef, bunları biz de biliyoruz.
    İnsanların morali bozuk, vatandaşa moral vermek lazım. Bayram geliyor, okullar
    açılıyor.
    Ben şahsen bu reklam filminde pozitif bakmak adına rol aldım ve çok da iyi yaptığımı düşünüyorum.
    Türk halkının beni sevdiğini, bana güvendiğini, beni izleyince moral bulduğunu görüyorum.
    Bu çok önemli bir şey
     



  3. Cevap: Reklam Filmi Tartışılıyor !!!

    bence yarar böyle seyler azda olsa ınsanları bır sekılde tesvık edıyor ekonomıyı canlandırmaya.o reklamlar çok hoşuma gıdıyor..bir gülde kımlerın emeklerı oldugunu hatırlıyoruz alasımız gelıyor (: