Regl Döneminde Spor Yapılır mı

Konusu 'Hamilelik ve Doğum' forumundadır ve EyLüL tarafından 22 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. EyLüL

    EyLüL Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2006
    Mesajlar:
    26.183

    Regl Döneminde Spor Yapmak



    Regl Döneminde Spor Yapmak Zararlımı

    Sinir, stres ve vücutta şişkinliklere ve başka sağlık sorunlarına yol açan sendrom dönemi, mutluluk hormonu oluşumuna yol açan sporla daha rahat atlatabilir.

    Adet döneminde yapılan hafif tempolu koşu veya yürüyüşün ağrıları tetiklediği yönündeki yaygın düşünce doğru değildir.

    Sporun dışında tedavi olarak, psikoterapi, doğum kontrol hapı ve B6 vitamini kullanılabilir.Ağrılarını azaltmak için bu ilaçların dışında kullanılanların faydası olmaz.Çay, kola, çikolata ve kahve tüketimi, sancılara ve baş ağrılarına neden olur.Kadınlar, adet döneminde ve öncesi bir kaç günde daha fazla uykuya ihtiyaç duyar. Kadınlar kendilerini iyi hissedene kadar uyumalı. Bu, ağrıları hafifletecektir.

    Regl Döneminde spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler

    Bilimsel çalışmalar, regl döneminin başlamasından itibaren 10-14. günlerin spor yaralanmaları için daha riskli bir dönem olduğunu gösteriyor. Östrojen hormonu bu dönemde daha yüksek olduğu için ön çapraz bağlardaki hücreler daha yavaş çalışır. Bu da bir yaralanma halinde ön çapraz bağların yenilenme yeteneğini azaltır. Uluslararası Olimpiyat Komitesi, yumurtlamanın hemen öncesindeki dönemin, sonrası döneme göre daha riskli olduğu konusunda uyarı yayımladı. Ayrıca, ön çapraz bağların içinde bulunduğu kemik aralığı daha dar olduğu için, kadınlar spor yaparken daha fazla risk altındadır.