Ramazan’da sağlıklı beslenme önerileri

'Sağlık Rehberi' forumunda Eylem tarafından 18 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Ramazan’da sağlıklı beslenme önerileri

    [​IMG]
    Ramazan ayı geldi kapıya dayandı. Uzun yaz sıcaklarında yaklaşık 13-14 saat boş kalacak olan mide akşam ezanının okunmasıyla birlikte tıka basa dolacak ve neye uğradığını şaşıracak. Bu durum hazımsızlıklara, şişkinliklere, bulantı ve baş ağrısına sebep olacak. Tabi birde ay sonunda tartıya çıktığınızda almış olduğunuz kilolarla yüzleşme durumu var ki sormayın.

    Bu tür rahatsızlık ve tatsızlıklar yaşamamak için ramazan ayında nasıl beslenmeniz gerektiğini anlatmaya çalışacağız bu yazımızla.

    Bir yandan sıcaklar, bir yandan açlık ve susuzluk fazlasıyla etkileyecek bu ramazanda bizleri. Eğer bütün bu zor şartlarda düzenli ve sağlıklı beslenmezsek bünyemiz zayıf düşebilir ve ani rahatsızlıklar yaşayabilirsniz.

    Ramazan ayında en çok dikkat etmeniz gereken vücudunuzun susuz kalmaması olmalı. Eğer vücudun sıvı dengesi bozulursa ciddi miktarda sıvı ve elektrolit kaybedersiniz.

    İftar ile imsak vakitleri arasında yine 2 litre sıvı tüketilmelidir. Ancak sıvı alıyorum diyerek asitli ve kafeinli içeceklere sarılırsanız yine büyük hata etmiş olursunuz. Su, açık çay, bitki çayları, maden suyu, ayran, kefir gibi içeceklerle sıvı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

    Bütün gün aç kalan midenizi iftar saatinde birden doldurmayın. Orucunuzu direk bardak bardak su ile açmayın. Önce yarım bardak su için, hemen ardından bir küçük kase çorba idealdir. Çorbanızın az yağlı olmasına özen gösterin.

    Sonra midenizi biraz dinlendirin. Yemeğe 10 dakika ara verin ve ardından abartmamak şartıyla ana yemeğe geçin. Ana yemek olarak az yağlı etli sebze yemekleri, ızgara veya fırında pişmiş et-tavuk-balık veya kurubaklagil yemekleri tercih edilebilir.

    İftar sofralarında yoğurt, cacık, haydari gibi yoğurt ürünleri mutlaka olmalı bu sayede kalsiyum ve protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

    Tatlı ise iftar yemeğinden en az 2 saat sonra yenmeli diyor uzmanlar. Hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih etmenizde fayda var.