Ramazanda Sağlıklı Beslenme Önerileri

'Ramazan ve Oruç' forumunda EyLüL tarafından 26 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Sağlıklı Beslenme




    Ramazanda Sağlıklı Beslenme Önerileri Nelerdir

    Ramazan ayının beslenme açısından en önemli değişikliği, günlük öğün sayısındaki azalmadır. Normal zamanda 4-6 kez öğün yapılırken, Ramazanda iftar ve sahur olmak üzere 2 ana öğün ve bunların arasında da bir ara öğün ile birlikte en fazla 3 öğün yapılabilmektedir.

    [​IMG]

    Ramazan'da Sahura kesinlikle kalkılmalı, iftarda yavaş yenilmeli


    Ramazan'da Hızlı ve aşırı beslenme mide gerginliklerine, tansiyon yükselmesine, kan şekerinde artmaya neden olmaktadır. Bunu önlemek için, tek veya iki öğün şeklinde tüketilen besinlerin 3 veya 4 öğüne yayılması, yemeklerin küçük lokmalar halinde ve iyice çiğnenerek yenilmesi gerekmektedir. İftarda çok çeşitli yemeği bir arada ve hızlı bir şekilde tüketmek yerine orucu su, hurma, zeytin, çorba ile açmak ve yarım saat sonra ana yemeğe geçmek sağlık açısından en uygun olanıdır.

    Ramazan ayında Ana yemek et, tavuk, balık, çorba, etli veya zeytinyağlı sebze yemekleri, pilav, makarna, erişte, börek, yoğurt, cacık, ayran, salata, komposto vb arasından 2-3 en fazla 4 çeşit seçilerek oluşturulabilir. Ana yemekten 1-2 saat kadar sonra meyve, güllaç, dondurma, kazandibi gibi sütlü tatlılar ya da meyvelerle yapılmış tatlılar yenebilir.

    Ramazanın önemli öğünlerinden biri olan sahur, en çok atlanan öğündür. Sahurun atlanması, yetersiz beslenme nedeni ile vücut direncinin düşmesine, metabolizmanın yavaşlaması nedeniyle de ağırlık artışına yol açabilmektedir.

    Ramazan'da Verimli bir gün geçirebilmek ve açlığın oluşturduğu olumsuz durumlardan daha az etkilenebilmek için sahur öğünü mutlaka yapılmalıdır. Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, mercimek ve sebze gibi liften zengin çorbalar, az yağlı börekler, tam buğday veya çavdar ekmeği, domates, salatalık, meyve, fındık, ceviz, komposto gibi besinler arasından menü oluşturulması ve bol sıvı tüketilmesi önemlidir.

    Alıntı