Ramazanda Rejim Nasıl Yapılır

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Merve tarafından 25 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Rejim

    Ramazanda Diyet Nasıl Yapılır

    Ramazan ayında gerek öğün sayısının azalması, gerekse uzun süre aç kalınıyor olması bireylerin metabolizma hızlarında bir yavaşlama meydana gelmesine sebep olmaktadır. Bu da bireyin kilo vermesini zorlaştırabilmektedir. Bunun için öncelikle öğün sayısı 4′e çıkarılmalıdır. 1. öğün sahur, 2. öğün iftar yemeğinin ilk aşaması, 3. öğün iftar yemeğinin ikinci aşaması, 4. öğün de iftar ile sahur arasına konan ara öğün olarak planlanabilir. Öğün sayısının dışında kilo vermeyi kolaylaştırmak için öğünlerin içeriğine de dikkat etmek gerekir.

    Oruç tutan bireylerin kan şekeri düşüklüğüne bağlı olarak hissedecekleri aşırı tatlı yeme isteğinin bastırılmasında da hamur tatlıları yerine kurutulmuş meyvelerden, bitkisel tatlandırıcılar ve light sütle yapılmış tatlılardan tercih etmek kilo verme sürecini destekleyecektir.

    Sıvı alımının ise yine 2-2,5 litre civarında olması ramazan diyetlerinin olmazsa olmazları arasındadır. Tahıl grubu olarak da beyaz ekmek yerine tam tahıl ekmeklerini ölçülü oranda tercih etmemiz gerekmektedir. Görüldüğü gibi Ramazan ayında da bireye özgü olarak planlanmış sağlıklı bir diyetle haftada 1-1,5 kiloluk bir kilo kaybı sağlamak mümkün. Yeter ki oruç tutarken sahip olduğumuz irademize iftar saatindan sonra da sahip olabilelim.


    alıntı