Ramazanda Oruç Tutarken Sağlıklı Beslenme

'Sağlık bilgisi' forumunda Masal tarafından 23 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Oruç Tutarken Beslenme


    Oruçta Sağlıklı Beslenme


    -İftarda ve sahurma kızartma, hamurişleri, yağlı besinlerden uzak durulmalı

    -Vücudumuzun gün boyu kaybettiği su ihtiyacı iftar ve sahur arasındaki zamanda karşılanmalı

    -Asitli içeceklerden uzak durulmalı bunun yerine limonata, ayran ve ramazan şerbetleri içilmeli

    -Özellikle iftarda hızlı yemek yenmemeli, besinler 10 dk ara ile yenilmelidir.

    -Kan şekerini hızla yükselten beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna gibi posalı, glisemik indeksi düşük besinleri tercih etmeli.

    -Hamurlu, ağır tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmeli.

    -Ara öğünlerde bol bol meyve tüketilmeli özellikle %90'ı su olan karpuz hem tokluk hissi verir hem de su ihtiyacınızın büyük bir bölümünü karşılamış olursunuz.

    -Çay ve kahve, demirin emilimini azalttığı için, yemekten bir iki saat sonra içilmeli.

    -Karnımız doymadan sigara içmeye başlanılmamalı

    - Az yağlı hafif sebze yemekleri, ızgara ya da fırında etler ve yoğurt, iftar yemeğinde tüketilmelidir.