Ramazanda Nasıl Diyet Yapılır

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Masal tarafından 19 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazan Ayında Diyet Nasıl Yapılır


    Ramazanda Diyet Önerileri


    Beslenme tipi ile saatlerinin değişmesi ve hareketin azalması nedeniyle Ramazan ayında kilo almak kaçınılmaz hale geliyor.

    Ramazan ayının gelişiyle birlikte oruç tutanların günlük beslenme şekli birdenbire değişiverir. Genelde 3 öğünden ibaret olan günlük beslenme 2 öğüne düşerken özellikle kırmızı et, ekmek, pilav, makarna, hamur işleri, tatlı ve börek tüketimi artar.

    Uzmanlar öncelikle; ramazan ayında kilo almamak için sahura kalkılmasını öneriyor. Sahurda bol su içilmesinde, aşırı yağlı ve tuzlu yemekten kaçınılmasında fayda var.

    Sahurda süt, yoğurt, peynir gibi protein içerikli besinler tüketilmeli. Sahurda mutlaka ekmek de yenilmeli. Ayrıca çorba, az yağlı sebze ve zeytinyağlı yemekler gibi yiyecekler de tüketilebilir.

    Ramazanda 1 günlük diyet listesi

    Ramazanda Sahurda diyet için:

    -Yağsız kepekli tost (İki dilim light ekmek ve bir kibrit kutusu peynir).

    -Bir su bardağı ayran veya diyet süt, domates, salatalık, maydanoz. Yatarken bir porsiyon meyve (muz, incir, üzüm ve kavun hariç).

    -Doyana kadar, bir yemek kaşığı sıvı yağla yapılmış sebze yemeği, salata, 200 gr diyet yoğurt ve bir dilim kepekli ekmek.

    -Altı yemek kaşığı pilav, makarna, salata, 200 gr diyet yoğurt (haftada bir iki kez bu mönüyü uygulayabilirsiniz.)

    İftar Yemeği İçin:

    -Bir su bardağı su ile orucu açın.

    -Bir orta boy pideyi sekiz dilime bölüp, bir dilimini alın.

    -Bir kibrit kutusu peynir, iki dilim hindi pastırma ve bir adet zeytin yenilebilir.

    -Ardından bir kâse çorba, doyma hissi yoksa, bir kâse daha içilebilir.

    ''İftarı dışarıda yapıyorsanız, küçük porsiyonlar halinde ikram edilenlerden alınabilir.''