Ramazanda Nasıl Beslenmeli

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 19 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Nasıl Beslenmeliyiz



    Ramazanda Beslenme Nasıl Olmalı

    Oldukça sıcak Yaz aylarına denk gelen Ramazanda beslenme konusunda dikkatli olmak gerekiyor. Özellikle Ramazan ayı boyunca sahurda ve iftarda yiyip içtiklerimize çok dikkat etmeliyiz.

    Ramazan ayında çoğumuz nasıl beslenmemiz gerektiğini bilmiyoruz. En önemli sorun ise uzun süre aç kaldığımız için daha çok yemek yiyebiliyoruz . Özellikle de yağlı ve kalorili yiyecekler tükettiğimiz zaman bu durum bir takım sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor.

    Sahurda beslenme nasıl olmalı?


    *Sahurda acıdan, baharattan ve tuzdan uzak durun. Çünkü bunlar sindirimi hızlandırır ve daha çabuk acıktırır.

    * Pirinç pilavının yerine bulgur pilavı yiyin. Pirinçte büyük oranda nişasta bulunduğu için, hızla kana karışır. Bu da hem şekerinizin düşmesine, hem de çabuk acıkmanıza neden olur.

    *Hamur işlerini ve beyaz ekmek tüketmemeye çalışın. Çünkü kan şekerini hızlı yükseltir ve hızlı düşürür. Onun yerine kepek ekmek tüketirseniz sizi daha uzun süre tok tutar.

    * Eğer hipoglisemi şikayetiniz varsa, içinde bol miktarda nişasta bulunan patates tam bir mucizedir. Patates kan şekerini dengeler. Sahurda 2 adet haşlanmış patates yerseniz, hem sizi tok tutar, hem de hipoglisemiyi önler.

    *Siyah kuru üzümün iri çekirdekli olanını tercih edin. Özellikle çekirdeği çok şifalıdır. Onu yiyin. Eğer şeker hastası iseniz sadece çekirdeğini yiyin.


    *Yeşil mercimek, protein bakımından etteki proteine eş değerli tek besindir. Sahurda rahatlıkla yiyebilirsiniz. Ayrıca kolesterolü ve trigliseridi düşürür.